Spotify HiFi z dźwiękiem w jakości CD w tym roku!

W tym roku, na wybranych rynkach pojawi się wersja Spotify HiFi z dźwiękiem w jakości płyt CD – firma rozważa ten pomysł od co najmniej 4 lat.

Spotify HiFi

Serwis Spotify jest niezwykle popularny, ale nigdy nie był platformą dla audiofilów. Wkrótce może się to jednak zmienić, bowiem firma potwierdziła dzisiaj podczas konferencji Stream On Event, że planuje uruchomić usługę Spotify HiFi na „wybranych rynkach” jeszcze w tym roku. Co dziwne, w swojej nieskończonej mądrości, firma w dużej mierze odmówiła wyjaśnienia widzom swojej usługi HiFi. Na szczęście Spotify HiFi nie jest zupełnie nową koncepcją: firma zapowiadała opcję przesyłania strumieniowego w wysokiej rozdzielczości już w 2017 roku, kiedy to oferowała niektórym użytkownikom w Stanach Zjednoczonych dźwięk w jakości CD za dodatkowe 7,50 USD miesięcznie.

Spotify nie ujawnił jeszcze kosztów Spotify HiFi przed nadchodzącą premierą, ale nacisk na dostarczanie bezstratnej muzyki o jakości CD pozostaje taki sam.

Obecny maksymalny bitrate audio w Spotify wynosi 320 kb/s, co oznacza, że ​​prawie na pewno brzmi o wiele lepiej niż pliki mp3, które lata temu słuchaliśmy na komputerach i tzw. empetrójkach. Przepływności dla bezstratnego dźwięku mogą być znacznie wyższe – około 1411 kb/s – co skutecznie daje ścieżce więcej danych, aby odtworzyć niuanse nagrania.

Wysoka jakość dźwięku to więcej informacji – powiedziała Billie Eilish podczas wydarzenia Stream On. Są rzeczy, których nie usłyszysz, jeśli nie masz dobrego systemu dźwiękowego. To naprawdę ważne tylko dlatego, że tworzymy muzykę, którą chcemy aby była słyszana w taki sposób, w jaki została stworzona.

Żeby było jasne, wielu rywali Spotify zajmujących się transmisją strumieniową – w tym Deezer, Amazon Music, a przede wszystkim Tidal – już jakiś czas temu na poważnie wdrożyli dźwięk o wysokiej jakości w swoich usługach – na długo przed dzisiejszym ogłoszeniem. Chociaż Spotify nie jest przełomem, skupiając się na poprawie jakości dźwięku, nadal może stać się największym graczem w grze ze względu na swój zasięg.

Na przykład w ramach swoich działań w dziedzinie HiFi firma potwierdziła, że ​​planuje współpracować z „niektórymi z największych na świecie producentów głośników, aby udostępnić Spotify HiFi jak największej liczbie fanów”.

źródło: Spotify Stream On Event | Engadget