Facebook ma wydać smartwatcha w 2022 roku

W 2022 roku Facebook prawdopodobnie wprowadzi na rynek własny model smartwatcha z naciskiem na funkcje fitness i komunikację.

Smartwatch Facebooka już w 2022 roku?

W zeszłym miesiącu Facebook nazwał Apple’a swoim „znaczącym” przyszłym konkurentem – te komentarze były rozumiane jako odniesienie do wysiłków obu firm w zakresie rozszerzonej (AR) oraz wirtualnej rzeczywistości VR, ale najnowsze doniesienia przywodzą kolejne przypuszczenia, o który obszar może chodzić. Pojawiają się informacje, że Facebook pracuje na swoim modelem smartwatcha w ramach trwających prac sprzętowych, które obejmują zestawy słuchawkowe Oculus VR i inteligentny wyświetlacz Portal.

Facebookowy rywal Apple Watcha i Fitbita zadebiutuje w 2022 roku

Inteligentny zegarek Facebooka ma korzystać z otwartej wersji oprogramowania Google Wear OS (opartego na Androidzie) i ma posiadać własne połączenie komórkowe, co oznacza, że ​​właściciele nie będą musieli polegać na smartfonie, aby uzyskać dostęp do internetu.

Pod względem funkcji smartwatch Facebooka ma koncentrować się na przesyłaniu wiadomości za pośrednictwem Messengera i innych platform firmy. Gigant społecznościowy planuje również kilka funkcji fitness i zdrowotnych, w tym możliwość śledzenia treningów i łączenia się z usługami Peloton i innych.

Zegarek Facebooka, który będzie musiał konkurować z topowymi smartwatchami Apple’a i Fitbita, ma wejść na rynek w 2022 roku, a następną wersję zaplanowano już na 2023 r. Nie wiemy jeszcze, ile będzie kosztować, ale firma podobno ma wycenić go prawie po kosztach produkcji.

To ostatecznie sugeruje, że Facebook jest bardziej zainteresowany gromadzeniem cennych danych użytkowników, które można wykorzystać w przyszłych usługach, niż generowaniem zysków ze sprzedaży sprzętu.

Czas pokaże, czy smartwatch Facebooka odniesie sukces. Firma ma słabe osiągnięcia, jeśli chodzi o prywatność użytkowników, więc przekazywanie firmie danych dotyczących zdrowia może być odstraszające dla konsumentów.

Zegarek na Facebooku a Apple Watch

Apple już pokazało, że rynek urządzeń naręcznych może przynosić spore zyski. Z ostatniego raportu AboveAbalon wynika, że ​​nosi go ponad 100 milionów ludzi na świecie. A dochody Apple’a z urządzeń wearables pozwoliłyby osobnej firmie znaleźć się w TOP 120 spółek na liście Fortune.

Urządzenie Apple’a oferuje również funkcje fitness i komunikacyjne. Zatem tym, co może być dużym wyróżnikiem między tymi dwoma produktami, jest prywatność. Apple kładzie ogromny nacisk na ochronę prywatności swoich użytkowników, podczas gdy model biznesowy Facebooka opiera się właśnie na zbieraniu danych o użytkownikach i sprzedawaniu ich reklamodawcom.

Inne firmy też są zaangażowane w konkurencję na rynku smartwatchów, chociażby Huawei czy Samsung. Google kupiło Fitbita w 2019 roku, między innymi po to aby spróbować zdobyć większy udział w tym rynku.

źródło: The Information | phoneArena | Facebook