Aplikacje na iOS-a w 2020 roku zarobiły 4x więcej niż na Androida

Aplikacje mobilne ze sklepu App Store zarobiły z subskrypcji 10,3 miliarda dolarów w 2020 roku – prawie 4 razy więcej niż w Google Play.

Zarobki TOP 100 najpopularniejszych aplikacji w sklepach App Store i Google Play (2020)

Globalne wydatki na 100 najpopularniejszych aplikacji subskrypcyjnych sprzedawanych w sklepie App Store osiągnęły 10,3 miliarda dolarów w 2020 roku, co oznacza prawie czterokrotność wydatków w Google Play w tym samym okresie. Firma badawcza Sensor Tower szacuje, że globalne wydatki na najpopularniejsze tytuły subskrypcyjne inne niż gry w App Storze wzrosły o 32% rok do roku. Wzrost był podobny w USA, gdzie wydatki wzrosły o 25%, osiągając 4,5 miliarda dolarów.

Aplikacje subskrypcyjne dystrybuowane za pośrednictwem Google Play Store odnotowały wzrost o 42% z 1,9 mld USD w 2019 roku do 2,7 mld USD w 2020 roku. W Stanach Zjednoczonych konsumenci wydali 1,4 mld USD na aplikacje oparte na subskrypcji pod Androidem w 2020 roku, w porównaniu z 1 mld USD w 2019 roku.

Ogólnie rzecz biorąc, przychody ze 100 najlepiej zarabiających aplikacji subskrypcyjnych innych niż gry wzrosły o 34 proc. rok do roku, osiągając nowy rekord w wysokości 13 miliardów dolarów, czytamy w raporcie. Według danych Store Intelligence firmy Sensor Tower, aplikacje subskrypcyjne stanowiły około 11,7% ze 111 miliardów dolarów wydanych na całym świecie w zeszłym roku na zakupy w aplikacjach.

Różne usługi Alphabet przyniosły najwięcej pieniędzy zarówno na całym świecie, jak iw Stanach Zjednoczonych, głównie dzięki subskrypcjom YouTube’a i Google One. Disney+, Tinder, Pandora, Twitch, Bumble i HBO Max również znalazły się w pierwszej dziesiątce pod względem przychodów ogółem w App Storze i Google Play.

Ekosystem aplikacji Apple’a zawsze osiągał wyższe wskaźniki wydatków konsumenckich. Chociaż Google odnotowało silniejszy wzrost przychodów z aplikacji subskrypcyjnych w 2020 roku, App Store nadal jest zdecydowanym liderem. Ten wzór przekłada się również na ogólną wydajność sklepu.

W styczniu Sensor Tower poinformował, że wydatki na zakupy w App Storze w 2020 roku wyniosły 72,3 mld USD, a Google Play spadło do 38,6 mld USD.

źródło: Sensor Tower