Tweetuj w dniu Finału WOŚP, a Mastercard przekaże 5 zł na konto Orkiestry

Wspieraj Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy bez wychodzenia z domu dzięki eSkarboncei akcji Mastercard na Twitterze.

Wspieraj WOŚP bez wychodzenia z domu dzięki eSkarbonce 
i akcji Mastercard na Twitterze 


Mastercard już po raz dziewiąty angażuje się w Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, którego 29. edycja odbędzie się 31 stycznia 2021 r. Ze względu na tegoroczne pandemiczne okoliczności, w jakich przyszło Orkiestrze grać na rzecz oddziałów laryngologii, otolaryngologii i diagnostyki głowy, wyjątkowe znaczenie ma bezpieczeństwo i zachowanie dystansu społecznego. Szczególnie istotne są więc te formy wsparcia Fundacji WOŚP, z których darczyńcy skorzystać mogą bez wychodzenia z domu. W dniu Finału tradycyjnie już na Twitterze zorganizowana zostanie akcja #MastercardGraZWOŚP. Mastercard wyposażył też kwestujących na rzecz WOŚP w oficjalne, „wirtualne puszki”, czyli eSkarbonki. Dzięki temu każdy może szybko i wygodnie wesprzeć zbiórkę przez internet.

#MastercardGraZWOŚP 

Już po raz ósmy z rzędu w dniu Finału WOŚP odbędzie się akcja na Twitterze z hashtagiem #MastercardGraZWOŚP. Za pierwszy tweet z tym hashtagiem lub retweet każdego użytkownika opublikowany w dniu Finału, Mastercard przekaże 5 złotych na konto Orkiestry.

To wygodny i łatwy sposób na wsparcie Fundacji przez użytkowników tej platformy. Podczas zeszłorocznego użytkownicy opublikowali 38 625 takich wpisów. Tweetować można od godziny 00:00 do 23:59 w dniu wydarzania. Warto włożyć ten niewielki wysiłek i tym samym realnie włączyć się w wielkie dzieło pomagania.

Łącznie, od początku inicjatywy w 2014 r., dzięki akcji „Mastercard gra z WOŚP” wspólnie z użytkownikami Twittera Mastercard zebrał dla Orkiestry ponad 1 250 000 zł.

eSkarbonka – pomaganie na odległość

Podobnie jak w latach ubiegłych, do „puszki” dołożyć się można wrzucając pieniądze „w realu” lub wpłacając je do internetowej eSkarbonki, dostępnej pod adresem eskarbonka.wosp.org.pl. To czwarty rok, w którym darczyńcy skorzystać mogą z tego cyfrowego rozwiązania. Nigdy wcześniej taka forma wpłat „na odległość” nie była bardziej potrzebna niż dzisiaj. Rok 2020 zmusił cały świat do zmiany trybu funkcjonowania.

W związku z pandemią wiele osób nie będzie mogło wyjść z domu i przekazać pieniędzy wolontariuszom lub kwestować tak, jak w poprzednich latach. Jednocześnie nigdy tak mocno, jak w tym roku, Polacy nie wyrażali potrzeby solidarności i wzajemnego wsparcia. Z badania Mastercard wynika, że 83% Polaków twierdzi, że mijający właśnie rok przypomniał im o tym, co w życiu jest naprawdę ważne, a 79% ankietowanych jest zdania, że teraz, bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, są wrażliwi na potrzeby innych. 

To zaangażowanie widać wyraźnie po rekordowej i stale rosnącej kwocie, która już teraz znajduje się w eSkarbonce WOŚP. Na kilka dni przed finałem przekroczyła ona 4 600 000 złotych, co stanowi siedmiokrotność kwoty, która finalnie znalazła się w eSkarbonce w roku ubiegłym. A to jeszcze nie koniec! Dzięki współpracy Mastercard z Fundacją, kwestować on-line można jeszcze do 1 lutego. W tym roku nowością są eSkarbonki, zakładane przez firmy z segmentu MŚP, które mogą w ten sposób prowadzić zbiórkę wśród swoich pracowników, klientów czy partnerów biznesowych bez konieczności rejestrowania sztabu. eSkarbonki mogą zakładać też osoby fizyczne, które wspólnie z wolontariuszami i przedsiębiorcami chcą zachęcać do włączenia się w zbiórkę Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. 

iWolontariusz i eSztab, czyli WOŚP w internecie

Siłą WOŚP są przede wszystkim tysiące wolontariuszy, którzy na kilka dni porzucają swoje codzienne obowiązki i poświęcają się zbieraniu funduszy. Doceniając ich zaangażowanie i chcąc im pomóc w zbiórce, Mastercard od kilku lat dostarcza imprzydatne rozwiązania cyfrowe. Jednym z nich jest serwis internetowy iWolontariusz. Platforma ułatwia rekrutację i rejestrację wolontariuszy, a także służy jako centrum informacji dla nich. Pozwala na usprawnienie komunikacji i zacieśniania relacji między wszystkimi zaangażowanymi osobami oraz wsparcie kwestowania.

Dodatkowym ułatwieniem od Mastercard dla sztabów WOŚP jest specjalny kreator witryn internetowych, czyli eSztab. Dzięki niemu każdy z lokalnych sztabów może w prosty i szybki sposób stworzyć swoją wersję przygotowanej przez WOŚP sztabowej strony internetowej, na której darczyńcy mogą śledzić informacje o wydarzeniach związanych z WOŚP w ich sąsiedztwie, ale też mieć dostęp do ogólnopolskich komunikatów, podsumowań zbiorek, aukcji, wywiadów czy materiałów wideo. Listę wszystkich 1362 stron można znaleźć na stronie wosp.org.pl/final/sztaby. 

Jak co roku, Mastercard jest też mecenasem Światełka do Nieba. Specjalny pokaz wizualny, jak również koncerty muzyczne, będzie można śledzić podczas transmisji telewizyjnej oraz w internecie.

źródło: Mastercard Polska