DuckDuckGo ze 102 mln zapytań w ciągu jednego dnia!

Wyszukiwarka DuckDuckGo osiągnęła swój nowy rekord – odnotowała ponad 102,2 miliona zapytań w ciągu jednego dnia.

Wzrost liczby zapytań w DuckDuckGO od 2010 do 2021 r.

Wyszukiwarka internetowa DuckDuckGo (DDG) znana jest ze swojej prywatności. Nie profiluje swoich użytkowników i ma ponad 400 źródeł, w tym Wikipedię. Od sierpnia ubiegłego roku obsługiwała średnio 65,2 miliona wyszukiwań dziennie – to ponad dwa razy więcej niż dwa lata temu (w październiku 2018 roku) i dane te wciąż rosną logarytmicznie. Niektóre z nich, zwane błyskawicznymi odpowiedziami, pojawiają się u góry strony wyszukiwania i mają na celu zapewnienie użytkownikowi natychmiastowej odpowiedzi, które nie wymagają od użytkownika klikania linku w celu znalezienia informacji, których szuka.

Dla jasności wyszukiwania użytkowników w DuckDuckGO nie są śledzone, a dane osobowe nie są udostępniane firmom trzecim.

DuckDuckGo zarabia, wyświetlając reklamy z sieci wyszukiwania Yahoo-Bing. W 2018 roku DDG zebrało 25 milionów dolarów, a wzrost ma osiągnąć 30% rocznie przez następne pięć lat, ostatecznie osiągając 100 milionów dolarów w ciągu jednego roku.

W zeszłym roku liczba wyszukiwań przeprowadzonych przez DuckDuckGo sięgnęła prawie 23,7 miliarda, co oznacza 62% wzrost rok do roku. Tydzień temu, w poniedziałek 11 stycznia 2021 roku DDG ustanowiło nowy jednodniowy rekord firmy, wynosząc dokładnie 102 251 307 żądań wyszukiwań (zapytań w wyszukiwarce).

Wiceprezes ds. komunikacji w DuckDuckGo Kamyl Bazbaz powiedział dla USA TODAY: Ludzie trafiają do nas, ponieważ chcą większej prywatności, i ogólnie jest to przekazywane pocztą pantoflową. Ludzie szukają alternatyw dla modelu biznesowego opartego na technologii nadzoru.

Wyszukiwarka jest dostępna jako aplikacja na urządzenia mobilne z systemami iOS i Android oraz jako rozszerzenie dla przeglądarki internetowej Google Chrome. Z usługi korzysta prawie 25 milionów osób.

Statystyki DuckDuckGO od 1 do 17 stycznia 2021
Statystyki DuckDuckGO od 1 do 17 stycznia 2021

Firma Google i powiązane z nią aplikacje i platformy, takie jak YouTube, zbierają dane osobowe użytkowników, które służą do wyświetlania reklam online. Właśnie tego stara się uniknąć wyszukiwarka DuckDuckGo.

źródło: DuckDuckGO | phoneArena