WhatsApp opóźnia zmiany w polityce prywatności z powodu krytyki

Po wywołaniu zamieszania wśród użytkowników, WhatsApp zdecydował się opóźnić zmiany w swojej polityce prywatności o trzy miesiące, ale mleko się rozlało…

Jak WhatsApp chroni prywatność użytkowników?
Jak WhatsApp chroni prywatność użytkowników?

Komunikator WhatsApp ogłosił w piątek na swoim blogu, że opóźnia wprowadzenie zmiany w swojej polityce prywatności o ponad trzy miesiące. Nowa polityka prywatności miała wejść w życie 8 lutego 2021 roku. WhatsApp poinformował jednak, że firma tylko opóźnia zmiany, a nie je anuluje.

Wiele osób informuje nas o tym, że najnowsza aktualizacja może wywołać dezorientację. Pojawiające się błędne informacje budzą niepokój, dlatego chcemy rozwiać wszelkie wątpliwości, trzymając się naszych zasad oraz faktów.

WhatsApp poinformowało o zmianach w swojej polityce prywatności na początku stycznia tego roku. Najwięcej kontrowersji wzbudził zapis o tym, że firma udostępni Facebookowi pewne dane. Komunikator spotkał się od razu z ostrą reakcją użytkowników, po czym wydał wyjaśnienie. WhatsApp wyjaśnił, że zmiany w polityce prywatności chronią rozmowy na platformie za pomocą szyfrowania typu end-to-end.

Wyjaśniono, że zarówno WhatsApp, jak i Facebook nie widzą prywatnych wiadomości ani nie słyszą połączeń głosowych. Firma wyjaśniła również, że zmiany miały na celu przede wszystkim poprawę komunikacji na platformie oraz umożliwienie Facebookowi, właścicielowi WhatsAppa, gromadzenia danych i wyświetlania użytkownikom spersonalizowanych reklam.

Aplikacja WhatsApp powstała w oparciu o prosty pomysł: to, co udostępniasz znajomym i rodzinie, pozostaje między Wami. Oznacza to, że Twoje konwersacje o osobistym charakterze są przez nas chronione pełnym szyfrowaniem — ani WhatsApp, ani Facebook nie mogą zobaczyć Twoich prywatnych wiadomości. Z tego powodu nie prowadzimy rejestru połączeń i wiadomości użytkowników. Nie mamy również wglądu do Twojej udostępnionej lokalizacji ani nie udostępniamy Twoich kontaktów Facebookowi.

Teraz firma opóźniła ten proces, co oznacza, że ​​żadne konto nie zostanie usunięte ani zawieszone 8 lutego 2021 roku, czyli w pierwotnie przyjętym terminie, w którym WhatsApp planował wprowadzić nową politykę. Firma twierdzi, że spróbuje „zrobić o wiele więcej”, zanim wyjaśni nieprawdziwe informacje na temat swoich zasad i udostępni nowe opcje biznesowe od 15 maja 2021 roku.

źródło: WhatsApp | iPhoneHacks