Netflix może wydać około 19,03 mld dolarów na treści wideo w 2021 roku – według danych przedstawionych przez bank inwestycyjny Bankr.
Jeśli prognozy dotyczące wydatków na produkcję filmów i seriali Netfliksa się sprawdzą, byłby to wzrost o 10% z szacowanych 17,3 miliardów dolarów, które serwis wydał w tym roku. To także ogromny wzrost w porównaniu do 2,4 miliarda dolarów wydanych przez serwis Netflix w 2013 roku, kiedy zaczął przechodzić do oryginalnych produkcji z takimi serialami jak House of Cards. Apple z kolei nie podzieliło się dokładną kwotą, jaką wydaje na oryginalne treści dla swojej konkurencyjnej usługi przesyłania strumieniowego. Kiedy po raz pierwszy ogłoszono Apple TV +, podobno pracowano z budżetem w wysokości 1 miliarda dolarów. Brzmi to dużo, ale jak widać na powyższym wykresie, nie stanowi to nawet połowy tego, co Netflix wydał (bez uwzględnienia inflacji) w pierwszym roku zakupu oryginalnych produkcji. Apple rzekomo zwiększyło swój budżet do około 6 miliardów dolarów jeszcze przed uruchomieniem usługi.
Netflix nadal robi znacznie więcej programów niż Apple. Na przykład w 2019 roku Netflix wypuścił blisko 400 oryginalnych seriali telewizyjnych i filmów. To więcej niż cały przemysł telewizyjny w USA wydał w 2005 roku.
Apple ze swojej strony nigdy nie skąpiło budżetu na głośne seriale i filmy — ale także wydaje znacznie mniej nowych treści niż Netflix. To część strategii Apple’a, która kładzie nacisk na jakość, a nie na ilość.
Apple TV+ vs Netflix: różnica w liczbie subskrybentów
Według Bankr, Netflix ma obecnie 195,15 mln abonentów. Apple nie ujawniło całkowitej liczby abonentów Apple TV+. Raport z początku roku sugerował, że miał ich nawet 33 miliony — chociaż większość z nich nie płaciła bezpośrednio za usługę.
Od tego czasu Apple miało kilka hitów takich jak Ted Lasso i inne. To sprawia, że jest prawdopodobne, że od statystyki serwisu mogły nieznacznie wzrosnąć. Niemniej jednak wydaje się, że Apple TV+ wciąż ma przed sobą jeszcze wiele do zrobienia, zanim będzie mógł dorównać Netfliksowi. Najprawdopodobniej zarówno pod kątem wydawanego budżetu, jak i liczby subskrybentów.
źródło: Bankr | Cult of Mac