Fundacja Mozilla uruchamia kampanię wspierającą nadchodzące funkcje prywatności w aktualizacji systemu mobilnego iOS 14.
Pomimo sprzeciwu ze strony różnych firm, w tym Facebooka, Apple wprowadzi już na początku przyszłego roku nową funkcję przejrzystości śledzenia w aplikacjach (ang. App Tracking Transparency) pod systemem iOS 14. Aby przeciwdziałać krytyce, jaką Apple napotyka ze strony firm takich jak Facebook, Mozilla uruchomiła nową stronę internetową, w której chwali wysiłki Apple’a w zakresie przejrzystości, prywatności i bezpieczeństwa danych.
Przeczytaj także: Apple przypomina w zabawnym spocie, że prywatność ma znaczenie
Mozilla twierdzi, że Apple już raz opóźniło wdrożenie funkcji ATT i nie może się to powtórzyć. „Potrzebujemy ogromnego wsparcia dla decyzji Apple’a, która pomogłaby wzmocnić jego determinację w ochronie prywatności konsumentów” – pisze Mozilla.
Planowane przez Apple wdrożenie funkcji ochrony przed śledzeniem to ogromna korzyść dla konsumentów, z których wielu może nawet nie zdawać sobie sprawy, że można ich śledzić w aplikacjach na telefonie. W rzeczywistości ankieta Mozilla-Ipsos z 2019 roku wykazała, że połowa użytkowników iPhone’a nie była nawet świadoma istnienia IDFA (ang. Identifier for Advertisers) i ciągłego gromadzenia danych przez aplikacje. Ponadto konsumenci, którzy wiedzieli, że coś takiego istnieje, nadal nie wiedzieli, jak je zresetować. Teraz, dzięki opcji rezygnacji ze śledzenia, konsumenci nie będą musieli przeglądać ustawień telefonu, aby chronić swoją prywatność. Ale najpierw Apple musi wprowadzić tę zmianę.
Apple zapowiedziało, że opóźniło wprowadzenie tej funkcji, starając się dać programistom więcej czasu na przygotowanie się do zmian. Gdy będzie dostępna, użytkownicy będą mogli wyłączyć śledzenie między różnymi aplikacjami. Programiści będą również musieli poprosić o pozwolenie przed śledzeniem użytkownika w aplikacjach lub witrynach internetowych.
Facebook był jednym z najbardziej zagorzałych krytyków funkcji przejrzystości śledzenia aplikacji (ATT), mówiąc, że może to spowodować spadek przychodów z reklam nawet o 40%.
Jak dotąd Apple nie cofnęło się w związku z reakcją Facebooka i reklamodawców. Ale Apple opóźniło wdrożenie swoich funkcji kontroli prywatności. Musimy upewnić się, że firma pozostanie silna i jak najszybciej zapewni użytkownikom iPhone’a tę ulepszoną funkcję prywatności.
Funkcja przejrzystości śledzenia aplikacji będzie dostępna po otwarciu aplikacji Ustawienia, a następnie Prywatność i wyszukanie sekcji Śledzenie.
Premiera nowej funkcji ustawień prywatności jest zaplanowana na początek 2021 roku. Pełną treść publicznego list Mozilli można przeczytać na stronach fundacji.
źródło: Mozilla | 9TO5Mac