Wirtualny operator społecznościowy świętuje 7. urodziny. Jak Vikingowie oceniają wypracowaną przez ten czas pozycję na polskim rynku telekomunikacji i co przygotowali dla swoich użytkowników z okazji jubileuszu?
Operator Mobile Vikings na rynku pojawił się w 2013 roku, wywołując w mediach telekomunikacyjnych komentarze sugerujące szybkie zakończenie podbojów. Przepowiednie jednak się nie sprawdziły. W ciągu 7 lat operator uzyskał ponad 60 tys. aktywnych kart SIM i przeżył kilku konkurentów, m.in. Rebtel, Folx i Lebara. W przeciągu ostatniego roku, pomimo trudnej sytuacji gospodarczej związanej z pandemią, operator odnotował wzrosty sprzedaży. W trzecim kwartale 2020 roku średnia tygodniowa sprzedaż Mobile VIkings wzrosła o 69% w stosunku do początku roku i ten trend się utrzymuje. Vikingowie oparli swoją ofertę na prostocie, gwarantowanej kumulacji danych i programie #ZaDarmo, w którym polecający sieć użytkownicy otrzymują darmową usługę do końca życia. Zdaniem właścicieli, Mobile Vikings ma już za sobą pierwszy etap rozwoju.
Przeczytaj także: internet mobilny na kartę – porównanie
W przeciągu ostatnich siedmiu lat udało nam się rozwinąć bazę klientów w stopniu dającym nam stabilność na rynku – mówi Magdalena Piksa, CEO Mobile Vikings. – Nasz model biznesowy oparty jest na utrzymaniu wysokiej lojalności użytkowników i zachęcaniu ich do polecania. I to się udaje. Dzięki indywidualnemu traktowaniu nasi Vikingowie pozostają nam wierni, a obecnie 8 na 10 dokonywanych zamówień pochodzi od osób, które dowiedziały się o nas od znajomych.
O wysokim stopniu lojalności Vikingów świadczą także raporty UKE, z których wynika, że Mobile Vikings w każdym kwartale od początku istnienia odnotowuje dodatni bilans netto przeniesionych numerów.
Operator nie posiada salonów oraz nie prowadzi klasycznych kampanii marketingowych. Cała obsługa odbywa się przez internet z poziomu aplikacji mobilnej. Zaoszczędzone w ten sposób środki inwestowane są w użytkowników, których Mobile Vikings nagradza za zaangażowanie – Wolimy dać coś Vikingom, niż finansować celebrytów reklamach. To nasi użytkownicy są naszymi celebrytami – mówi Piksa.
Z okazji urodzin, Mobile Vikings rozszerzyło asortyment Viking Store – sklepu pozwalającego na wymianę na gadżety skumulowanego w ramach oferty internetu. Operator informuje, że w grudniu użytkownicy sieci znajdą tam akcesoria elektroniczne – powerbanki i słuchawki. Priorytetem firmy na kolejny rok ma być rozwój bazy i wytężona praca na rzecz zaangażowania społeczności Vikingów.
źródło: Mobile Vikings Polska