W aplikacji mobilnej InPost Mobile na Androida i iOS-a pojawiła się nowa opcja umożliwiająca nadawanie paczek w Paczkomacie bez drukowania i naklejania etykiet.
W dzisiejszej aktualizacji aplikacji mobilnej InPost pojawiła się nowa opcja Nadaję umożliwiająca nadanie przesyłki bez etykiety – bezpośrednio przez aplikację. Wprowadzono także możliwość opłacania w apce wszystkich przesyłek pobraniowych oraz wyszukiwanie punktów w „Mapach punktów InPost”. Jednak najciekawszą funkcją jest ta pierwsza, ponieważ od teraz nie musisz drukować i naklejać na paczkę żadnych etykiet – wszystko uzupełnisz przez aplikację – łącznie z opłata za przesyłkę.
Od jesieni zeszłego roku użytkownicy Paczkomatów mogą otwierać skrytki zdalnie przez aplikację InPost Mobile, teraz można nadawać przesyłki i nie jest potrzebna drukarka, aby naklejać etykietę – wszystko zrobimy przez apkę.
Jak wysyłać przesyłki w Paczkomatach prosto z aplikacji InPost Mobile?
Wystarczy zainstalowana aplikacja połączona z naszym numerem telefonu. W zakładce Nadaję wybieramy w jaki sposób ma zostać dostarczona paczka: czy do Paczkomatu czy pod adres domowy. W pierwszym przypadku wybieramy z mapki odpowiedni punkt odbioru a w drugim podajemy adres odbiorcy.
Tak nadana przesyłka nie musi mieć naklejonej etykiety, jedyne co należy zrobić, to zeskanować kod QR na czytniku Paczkomatu, w którym nadajemy paczkę lub wpisać na panelu Paczkomatu kod nadania podany w aplikacji.
Opłata za nadanie przesyłki realizowana jest obecnie tylko przy pomocy płatności mobilnych BLIK. Płatność kartą, płatnościami Google Pay i Apple Pay i szybkimi przelewami internetowymi pojawi się na początku 2021 roku.
- Spakuj swoją paczkę i zmierz jej gabaryt
- Mała paczka – Gabaryt A: 8 x 38 x 64 cm, maksymalna waga: 25 kg., na przykład płytę CD, książkę, smartfon lub mniejsze ubranie.
- Średnia paczka – Gabaryt B: 19 x 38 x 64 cm, maksymalna waga: 25 kg, na przykład buty, kosmetyki czy większe ubrania.
- Duża paczka – Gabaryt C: 41 x 38 x 64 cm, maksymalna waga: 25 kg, na przykład ekspres do kawy, drukarkę czy konsolę do gier.
- W aplikacji wybierz ikonę ze strzałką (Nadaj przesyłkę) Zaznacz wybraną formę wysyłki (możesz wysłać z Paczkomatu do Paczkomatu lub z Paczkomatu na wskazany adres domowy lub firmowy), a następnie uzupełnij wymagane dane dla odbiorcy i nadawcy. Twój numer telefonu uzupełni się automatycznie.
- Opłać wysyłkę. Po uzupełnieniu informacji, zostaniesz przekierowany do szybkiej i wygodnej płatności BLIK. Po ukończeniu płatności, w aplikacji pojawi się 9 cyfrowy kod nadania oraz kod QR. Kod nadania otrzymasz również w mailu.
Pamiętaj! Na paczce nie musisz już naklejać żadnej etykiety ani umieszczać kodu nadania. Jeżeli chcesz jednak umieścić kod na paczce – oczywiście, możesz to zrobić!
- Nadaj w dowolnie wybranym Paczkomacie. Na czytniku Paczkomatu zeskanuj kod QR z aplikacji InPost Mobile lub na ekranie Paczkomatu wybierz opcję Mam kod nadania lub kod zwrotu i wypełnij dane – skrytka otworzy się automatycznie!
- Teraz włóż paczkę do skrytki i zamknij ją. Gotowe!
Nową wersję aplikacji InPost Mobile 2 pobierzesz ze sklepu App Store i Google Play:
źródło: InPost