Yubo może być kolejną dużą aplikacją społecznościową

Francuski startup Yubo to największa aplikacja społecznościowa, o której nigdy nie słyszałeś — chyba, że jesteś nastolatkiem.

Yubo – aplikacja społecznościowa do poznawania nowych ludzi o podobnych poglądach

Aplikacja społecznościowa Yubo służy do transmisji na żywo i odkrywania nowych ludzi podobnych do Ciebie i budowania grup społecznościowych skupiających się na konkretnych zainteresowaniach. Twórcy aplikacji skupili się szczególnie na młodych ludziach poniżej 25 roku życia. Do tej pory udało im się przyciągnąć 40 milionów użytkowników z całego świata. Część z nich spędza codziennie czas w pokojach z transmisją na żywo, poznaje nowych ludzi i wydaje pieniądze na więcej funkcji. Zgadza się, firma nie stawia na reklamy. Możesz zapłacić, aby odblokować elementy lub subskrybować aplikację. Yubo spodziewa się, że w tym roku wygeneruje 20 milionów dolarów przychodu — to dwa razy więcej niż w 2019 roku.

Yubo niedawno zamknął rundę finansowania serii C w wysokości 47,5 miliona dolarów. Obecni inwestorzy Idinvest Partners, Iris Capital, Alven i Sweet Capital ponownie inwestują, a Gaia Capital Partners dołącza do jako nowy inwestor.

Czym dokładnie jest Yubo?

Jest to aplikacja społecznościowa, która chce odwrócić obecny trend w sieciach społecznościowych — nie możesz śledzić innych użytkowników, nie możesz też lajkować treści.

Jak pokazują inne modele serwisów społecznościowych, po wprowadzeniu możliwości polubienia treści i rekomendacji algorytmicznych, sieć społecznościowa staje się wirtualną sceną. Niewielka część bazy użytkowników działa na tym etapie, zdecydowana większość konsumuje treści. Pojawiają się influenserzy i monopolizują uwagę użytkowników. Widzieliśmy ten trend w Vine, Instagramie, YouTubie, Twitterze, TikToku, a nawet na LinkedInie.

Yubo nie szuka „internetowych celebrytów”. Firma chce pomóc normalnym użytkownikom poznać innych ludzi, grać w gry, spędzać wolny czas i nawiązywać nowe przyjaźnie. W Yubo nie ma miejsca na influenserskie gwiazdorzenie. Pod wieloma względami jest to sposób na spędzanie wolnego czasu z innymi nastolatkami, którzy jeszcze nie uczęszczają do liceum.

Po zarejestrowaniu i otwarciu aplikacji pojawia się lista pokoi, do których można dołączyć. Użytkownicy mogą prowadzić transmisje na żywo ze swojego telefonu i rozmawiać z innymi użytkownikami. Dołączasz do pokoi w zależności od tego, czego szukasz — sąsiadów w Twojej okolicy, mieszkańcy z Twojego miasta, ludzi rozmawiający o polityce, ludzi grający w gry itp.

W Yubo nie nie chodzi o stworzenie gigantycznej sali z garstką wykonawców i dominujących influencerów i dziesiątkami tysięcy widzów, którzy tylko obserwują. Nie ma mechanizmu tipowania, więc nie jest to też Twitch.

W 95% pokoi są tylko osoby streamujące, z którymi można swobodnie pogadać. Pokoje mają średnio od 5 do 10 osób — powiedział mi współzałożyciel i dyrektor generalny Sacha Lazimi.

Można dodawać osoby jako znajomych i rozmawiać z nimi w aplikacji. Oprócz pokojów możesz znaleźć nowych przyjaciół, przesuwając palcem w lewo lub w prawo na stronach profilu — interakcja zapożyczona z Tindera.

W grudniu mieliśmy 25 milionów zarejestrowanych użytkowników. Dziś mamy ponad 40 milionów użytkowników. Większość użytkowników pochodzi ze Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Kanady, Australii i Francji — powiedział Lazimi.

Rosło też zaangażowanie. Liczba godzin spędzonych w pokojach na żywo wzrosła o 400% rok do roku. Dzięki zakupom i subskrypcjom w aplikacji zyskujemy dodatkowe funkcje. Na przykład możesz zwiększyć swoją transmisję na żywo, promować swój profil na stronie Swipe lub umieścić swój profil u góry sekcji online. To sposób na przyciągnięcie większej liczby osób do pokoju, otrzymywanie wiadomości od większej liczby użytkowników i więcej interakcji.

Uważamy, że to przyszłość zarabiania na platformach społecznościowych. Jeśli skupisz się na reklamach, konkurujesz z Facebookiem, TikTokiem i Snapchatem. Analizujemy całą zawartość zarówno pod względem semantycznym, jak i wizualnym. Firma pracuje obecnie nad wyskakującymi okienkami z alertami, aby poinformować użytkowników, że w tym czasie robią coś niewłaściwego — zapowiada Lazimi.

Przy tak młodej widowni umiar jest niezwykle ważny. Firma dużo inwestuje w procesy moderacji w czasie rzeczywistym i stara się egzekwować surowe zasady. Kiedy się rejestrujesz, Yubo sprawdza Twoją tożsamość, aby umieścić Cię w odpowiedniej grupie wiekowej. Yubo ma także wewnętrznych ekspertów ds. bezpieczeństwa, a także współpracuje z wykonawcami — może również łączyć swoich użytkowników z lokalnymi infoliniami. Jedna trzecia inwestycji firmy koncentruje się na bezpieczeństwie. Obecnie aplikacja dostępna jest w 36 językach w tym w języku polskim.

Dzięki dzisiejszej rundzie finansowania Yubo powiększy swój zespół. Obecnie w Paryżu, Londynie i Jacksonville pracuje 30 pracowników, co jest niewielkim wynikiem, jeśli weźmie się pod uwagę zasięg aplikacji. Yubo otworzy biuro w Nowym Jorku.

Jeśli chodzi o produkt, Yubo pracuje nad algorytmami rekomendacji. Firma zamierza również zbudować integrację z YouTube’em, aby bezpośrednio konsumować treści YouTube z pokoju. Yubo współpracuje również ze Snapem, aby zintegrować Camera Kit. W ten sposób Yubo będzie mógł budować własne obiektywy AR dla swoich użytkowników.

Zrzuty ekranu z aplikacji Yubo

Aplikacja Yubo – Znajdź nowych znajomych dostępna jest do pobrania za darmo na iOS-a ze sklepu App Store i na Androida z Google Play — zawiera zakupy w aplikacji:

źródło: Yubo | TechCrunch