Nowości Map Google, przydatne nie tylko podczas pandemii!

Sprawdź aktualizacje i trendy w Mapach Google, które pomagają nam wszystkim w czasie pandemii koronawirusa i nie tylko.

W tym roku firma Google stara się nam ułatwić znajdowanie informacji, które pomagają zachować bezpieczeństwo, być na bieżąco z tym co się dzieje i pozostawać w kontakcie z bliskimi. Od początku pandemii dodano do Map Google prawie 250 nowych funkcji i ulepszeń, abyśmy mogli łatiwej dostosować się do tej nowej normalności. Wyświetlane są na żywo aktualne informacje o popularnych godzinach w miejscach, do których chcemy się wybrać, dzięki czemu możemy łatwiej zachowywać dystans społeczny. W profilach firm na Mapach łatwo sprawdzimy kluczowe dla zdrowia i bezpieczeństwa informacje. Dzięki temu dowiemy się m.in. czy w danym miejscu wymagane jest noszenie maseczki, czy musimy dokonać rezerwacji z wyprzedzeniem lub czy personel podejmuje dodatkowe środki ostrożności, takie jak np. pomiary temperatury.

Google cały czas inwestuje, aby pokazywać nam aktualne informacje na Mapach – każdego dnia wprowadzanych jest ponad 50 milionów aktualizacji na mapach.

Jeśli musicie spędzić czas poza domem, oto kilka sposobów, w jaki Mapy Google mogą pomóc w bezpiecznym przemieszczaniu się i załatwianiu spraw. 

  • Poruszanie się po okolicy — niezależnie od tego, czy planujecie wyjechać z miasta, czy tylko poruszacie się po okolicy, obserwowanie najnowszych trendów dotyczących zachorowań może pomóc zachować bezpieczeństwo. Od momentu uruchomienia warstwy danych COVID, prawie 10 milionów osób uzyskało kluczowe informacje o COVID-19 bezpośrednio z Map Google. W nadchodzących tygodniach wprowadzone zostaną 2 nowe ulepszenia. Zaktualizowana warstwa danych COVID na Androida i iOS-a wkrótce pokaże jeszcze więcej informacji, w tym wszystkie przypadki wykryte na danym obszarze, a także szybkie linki do zasobów na temat COVID od władz lokalnych. Jest to szczególnie przydatne jeśli wyjeżdżacie z miasta i chcecie szybko zapoznać się z lokalnymi wytycznymi, punktami gdzie można przeprowadzić testy i ograniczeniami w innym mieście.
  • Jeśli planujecie skorzystać z transportu publicznego w okresie świątecznym, Mapy Google mogą pomóc Wam łatwiej zachować dystans społeczny dzięki informacjom o zatłoczeniu dostępnymi w czasie rzeczywistym. Na całym świecie, w telefonach z systemem Android i iOS, będziecie mogli sprawdzić, jak zatłoczony jest nadjeżdżający autobus, pociąg lub linia metra. Będzie to możliwe dzięki informacjom zwrotnym udostępnianym na bieżąco przez użytkowników Map Google z całego świata (gdziekolwiek są dostępne dane).
  • Google korzysta m.in. z 170 miliardów zdjęć Street View w wysokiej rozdzielczości pochodzących z 87 krajów, materiałów pochodzących od setek milionów firm i osób korzystających na co dzień z Map Google, a także z wiarygodnych danych pochodzących z ponad 10 000 źródeł, w tym samorządów lokalnych, agencji i organizacji transportowych. Inwestuje także w rozwiązania techniczne, które obsługują niektóre z naszych ulubionych i kluczowych funkcji – od 20 milionów miejsc na całym świecie, w których są teraz wyświetlane dane o popularnych godzinach, po opcję Live View, która pokazuje Wam Wasze otoczenie ze wskazówkami nałożonymi w rozszerzonej rzeczywistości (AR).

Przemieszczanie się 🚗 lub 🚴‍♀️ lub 🚇, dystans społeczny i poszukiwanie przestrzeni na świeżym powietrzu… oraz ulubionego jedzenia.

Google przeanalizowało dane Map Google przed pandemią i w jej trakcie, aby zapoznać się z trendami dotyczącymi sposobu poruszania się ludzi, spędzania czasu, czy zainteresowań kulinarnych. W całym kraju jednym z najpopularniejszym środków transportu nadal pozostaje samochód, podczas gdy zainteresowanie transportem publicznym spadło o 19%. Mocną alternatywą stała się również jazda na rowerze – zainteresowanie dwukołowym pojazdem wzrosło w całym kraju o 20% w porównaniu z dniami przed pandemią. 

Trendy na Mapach Google w Polsce w 2020 roku
Trendy na Mapach Google w Polsce w 2020 roku

Popularne godziny na Mapach Google to niezbędne narzędzie, jeżeli chcecie uniknąć niechcianych tłumów, zaoszczędzić czas, a także zachować dystans społeczny. I tak, w czasie gdy restauracje były otwarte, najchętniej odwiedzano je w soboty wczesnym wieczorem (o godzinie 18), a najrzadziej w poniedziałek. Najmniej oblegane w pierwszy dzień tygodnia były również kawiarnie (między godziną 15 a 17). Za to najwięcej osób decydowało się wpaść na kawę w sobotę o godzinie 12 lub 17, a także w niedzielę między godziną 16 a 18. Także w ostatni dzień tygodnia zaobserwowano największy ruch w parkach (około godz. 16), a najmniejszy we wtorki z samego rana (o godzinie 6!). W sklepach spożywczych najmniej popularna godzina wizyt to 7 rano w poniedziałki. Najwięcej osób znajduje się w nich piątek między godziną 16 a 17 oraz w sobotę o 12. W aptekach najluźniej jest w poniedziałek rano (o godzinie 9), z kolei największy ruch odnotowano w piątki o godzinie 11 i 15. 

W kwietniu wyszukiwania miejsc poza domem, takich jak parki, ogrody czy plaże spadło o 249% w porównaniu z tym samym okresem przed pandemią. Z kolei zainteresowanie miejscami na świeżym powietrzu i blisko natury powróciło w wakacje. Najpopularniejszym miesiącem dla tych wyszukiwań był sierpień, odnotowano wówczas wzrost o 51%. Wśród najpopularniejszych miejsc tego typu w Warszawie znalazły się Łazienki Królewskie i Pole Mokotowskie. W Katowicach była to Pustynia Błędowska i Babia Góra, w Krakowie Ojcowski Park Narodowy i Puszcza Niepołomicka, a w Poznaniu: Park Cytadela oraz Park Sołacki. 

Czas pandemii zachęcił mieszkańców Warszawy do odnowienia swoich mieszkań – w maju znacznie wzrosła liczba wyszukiwań sklepów z akcesoriami dla domu i ogrodu, i była to wartość o 73% wyższa niż w analogicznym okresie przed pandemią. 

Najpopularniejsze wyszukiwania w Polsce związane z jedzeniem to: kawiarnia, kebab, śniadanie, ramen, kuchnia włoska, kuchnia gruzińska, kuchnia indyjska, kuchnia azjatycka, kuchnia tajska oraz kuchnia chińska

Aby pomóc małym firmom, na początku tego roku wprowadzano wiele nowych, bezpłatnych funkcji, aby mogły one informować swoich klientów o takich rzeczach, jak np. oferowanie jedzenia na wynos, z dostawą lub dostawą bez kontaktu. Obecnie możecie znaleźć te informacje w wyszukiwarce i Mapach dla ponad 242 000 restauracji i sprzedawców detalicznych w Polsce. 

Nawet podczas pandemii ponad 1 miliard ludzi nadal korzysta z Map Google, aby poruszać się po swojej nowej normalności!

źródło: Google Polska