Sprzedaż komputerów Mac stanowiła w 2020 roku zaledwie 10,4 proc. całkowitych przychodów firmy w porównaniu z 41 proc. udziału ze sprzedaży iPhone’a.
Apple oficjalnie ogłosiło trzecie jesienne wydarzenie One More Thing związane z wprowadzeniem nowego produktu na rynek, po tym jak zorganizowało osobne wydarzenia dla nowych iPadów i zegarków Apple Watch we wrześniu oraz najnowszych iPhone’ów 12 w październiku. Nadchodzące wydarzenie, zatytułowane One More Thing , nawiązuje do słynnego powiedzenia Steve’a Jobsa polegającego na zostawieniu najlepszych informacji na koniec, odbędzie się 10 listopada 2020 roku o godz. 19.00 i na pewno dotyczyć będzie nowych MacBooków z własnymi chipami Apple’a zamiast procesorów Intela, z których Apple korzysta od 2006 roku.
W niedawno zakończonym roku fiskalnym 2020, firma znana wcześniej jako Apple Computer wygenerowała 28,6 mld dolarów przychodu, sprzedając to, co pierwotnie nazywano: komputerami. I chociaż przychody z Apple’a z komputerów Mac w 2020 roku jest ponad czterokrotnie większy niż na przełomie wieków, sprzedaż laptopów i komputerów stacjonarnych nie jest już tak kluczowa dla ogólnego sukcesu firmy, jak kiedyś.
Sprzedaż komputerów Mac wzrosła czterokrotnie w ciągu ostatnich dwóch dekad, ale całkowita sprzedaż Apple’a wzrosła ponad 30-krotnie w tym samym okresie.
Podczas gdy wydanie pierwszego iMaca w 1998 roku zapoczątkowało drugą przygodę Steve’a Jobsa w Apple’u i powrót do formy, linia Maców zrobiła niewiele więcej, niż tylko położyła podwaliny pod to, co czyni teraz Apple najbardziej wartościową firmą na świecie.
Jak ilustruje poniższy wykres, komputery Mac stopniowo straciły na znaczeniu dla Apple’a, gdy firma wprowadzała jeden przebojowy produkt po drugim (takie jak iPod, iPhone i iPad) w pierwszej dekadzie XXI wieku. W 2020 roku sprzedaż komputerów Mac stanowiła zaledwie 10,4 proc. całkowitych przychodów Apple, w porównaniu z 86 proc. w 2000 roku.
źródło: Apple | Statista