Sprawdź, jak wygląda udział ze sprzedaży iPhone’ów w ogólnych przychodach firmy Apple w 4. kwartale fiskalnym 2020 roku.
Sprzedaż iPhone’ów w okresie trzech miesięcy kończących się we wrześniu 2020 r. utrzymywała się na niskim poziomie z powodu trwającej pandemii koronawirusa: najważniejszy produkt firmy Apple zdołał wygenerować przychody w wysokości 26,44 mld USD w jesiennym kwartale. Chociaż opóźnienie premiery iPhone’a 12 wyraźnie wpłynęło negatywnie na bieżący kwartał, sytuacja powinna się poprawić w świątecznym kwartale, gdy najnowszy telefon Apple’a już trafił na półki. Okaże się, czy iPhone 12 nadrobi znaczny spadek przychodów w tym segmencie, czy też znaczenie iPhone’a dla Apple’a podąża za ogólnym trendem spadkowym.
Jak pokazuje poniższy wykres, w dwóch ostatnich kwartałach nastąpił znaczący spadek udziału iPhone’a w całkowitych przychodach — obecnie wynosi on zaledwie 41 procent.
Z całkowitym przychodem w wysokości 64,7 miliardów dolarów, Apple osiągnęło nowy rekord 4 kwartale fiskalnym firmy, a trzecim kwartale kalendarzowym. Jednak liczba ta wzrosła tylko o 1 procent rok do roku. Brak wydania iPhone’a w minionym kwartale wpłynęło znacząco na ewentualny wzrost, i ogólne nastroje niezadowolonych akcjonariuszy. W rezultacie pogorszyły się wyniki firmy na giełdzie.
Prezes Apple’a Tim Cook zwrócił uwagę, że „poza iPhone’em” wszystkie inne kategorie produktów odnotowały silny dwucyfrowy wzrost. Jednak bez nowego iPhone’a w swoim arsenale Apple nie jest w stanie działać na najwyższym poziomie.
źródło: Apple | Statista