Apple sugeruje przywrócenie iPhone’a i Apple Watcha, jeśli masz problem z baterią lub GPS

Jeżeli masz problem z danymi GPS lub wyjątkowo szybkim rozładowaniem baterii na iPhonie lub Apple Watchu, to Apple zaleca przywrócenie urządzenia.

Najważniejsze funkcje w iOS 14

Po wydaniu aktualizacji mobilnych systemów operacyjnych iOS 14 i watchOS 7, jedną z najczęstszych skarg właścicieli iPhone’ów i zegraków Apple Watch jest nadmierne rozładowywanie baterii. Właściciele Apple Watchów zgłaszali również inne problemy, w tym problem z danymi GPS, które nie są rejestrowane przez smartwatcha. Jak naprawić problem z bateria i danymi GPS na tych urządzeniach ?

Firma Apple opublikowała 30 września 2020 roku nowy dokument wsparcia technicznego z możliwymi rozwiązaniami dla błędnie wyznaczanych tras GPS podczas treningu lub danych dotyczących zdrowia dla właścicieli Apple Watchów oraz iPhone’ów. Firma informuje, że ​​użytkownicy mogą zauważyć brakujące mapy tras treningów dla aplikacji związanych ze zdrowiem, które nie uruchamiają się lub nie ładują danych na Apple Watchu. Aplikacja Aktywność może także raportować niedokładne dane i powodować inne problemy po aktualizacji do iOS 14 i watchOS 7.

⚠️ UWAGA! Przed zresetowanie iPhone’a i Apple Watcha, upewnij się, że masz najnowszą kopię zapasową danych, ponieważ po tej czynności iPhone i Apple Watch zostaną przywrócone do ustawień fabrycznych.

Poniżej znajdują się wszystkie możliwe problemy zidentyfikowane przez Apple, które użytkownicy mogą napotkać po aktualizacji do watchOS 7 i iOS 14:

  • W aplikacji Fitness na iPhonie brakuje map tras treningowych dla poprzednich treningów z włączoną funkcją GPS na zegarku Apple Watch.
  • Aplikacja Aktywność, Tętno lub inne aplikacje związane ze zdrowiem nie uruchamiają lub nie ładują danych na zegarku Apple Watch.
  • Aplikacja Fitness lub aplikacja Zdrowie nie uruchamia lub nie ładuje danych na telefonie iPhone.
  • Aplikacja Zdrowie lub aplikacja Fitness informuje o niedokładnej ilości danych przechowywanych na Twoim iPhonie.
  • Aplikacja Aktywność zgłasza niedokładną ilość przechowywanych danych na zegarku Apple Watch.
  • W aplikacji Zdrowie na iPhonie brakuje danych o poziomach dźwięku otoczenia lub danych o poziomach dźwięku w słuchawkach z Apple Watch.
  • Zwiększone zużycie baterii w telefonie iPhone lub zegarku Apple Watch.

Jak rozwiązać powyższe problemy? Cóż, Apple zaleca właścicielom Apple Watchów rozparowanie smartwatcha z iPhonem, a następnie przywrócenie go ponownie, aby naprawić wszystkie problemy. Eliminuje to nie tylko dodatkowe zużycie baterii, ale także zapewnia prawidłowe rejestrowanie danych GPS. Również w przypadku iPhone’a Apple zaleca wymazanie całej zawartości i ustawień, a następnie przywrócenie ich z kopii zapasowej iCloud.

Zresetowanie Apple Watcha lub iPhone’a, a następnie przywrócenie go z kopii zapasowej iCloud nie jest tak naprawdę idealnym rozwiązaniem, ale jeśli jesteś sfrustrowany rozładowaniem baterii lub problemami z danymi GPS na iPhonie lub Apple Watch, jest to w tym momencie najlepsze rozwiązanie, jakie może pomóc. Możesz również zapoznać się z innymi wskazówkami i sztuczkami, aby naprawić nadmierne zużycie baterii w telefonie iPhone na iOS 14.

źródło: Apple Support | iPhoneHacks