Jeżeli masz problem z danymi GPS lub wyjątkowo szybkim rozładowaniem baterii na iPhonie lub Apple Watchu, to Apple zaleca przywrócenie urządzenia.

Po wydaniu aktualizacji mobilnych systemów operacyjnych iOS 14 i watchOS 7, jedną z najczęstszych skarg właścicieli iPhone’ów i zegraków Apple Watch jest nadmierne rozładowywanie baterii. Właściciele Apple Watchów zgłaszali również inne problemy, w tym problem z danymi GPS, które nie są rejestrowane przez smartwatcha. Jak naprawić problem z bateria i danymi GPS na tych urządzeniach ?
Firma Apple opublikowała 30 września 2020 roku nowy dokument wsparcia technicznego z możliwymi rozwiązaniami dla błędnie wyznaczanych tras GPS podczas treningu lub danych dotyczących zdrowia dla właścicieli Apple Watchów oraz iPhone’ów. Firma informuje, że użytkownicy mogą zauważyć brakujące mapy tras treningów dla aplikacji związanych ze zdrowiem, które nie uruchamiają się lub nie ładują danych na Apple Watchu. Aplikacja Aktywność może także raportować niedokładne dane i powodować inne problemy po aktualizacji do iOS 14 i watchOS 7.
⚠️ UWAGA! Przed zresetowanie iPhone’a i Apple Watcha, upewnij się, że masz najnowszą kopię zapasową danych, ponieważ po tej czynności iPhone i Apple Watch zostaną przywrócone do ustawień fabrycznych.
Poniżej znajdują się wszystkie możliwe problemy zidentyfikowane przez Apple, które użytkownicy mogą napotkać po aktualizacji do watchOS 7 i iOS 14:
- W aplikacji Fitness na iPhonie brakuje map tras treningowych dla poprzednich treningów z włączoną funkcją GPS na zegarku Apple Watch.
- Aplikacja Aktywność, Tętno lub inne aplikacje związane ze zdrowiem nie uruchamiają lub nie ładują danych na zegarku Apple Watch.
- Aplikacja Fitness lub aplikacja Zdrowie nie uruchamia lub nie ładuje danych na telefonie iPhone.
- Aplikacja Zdrowie lub aplikacja Fitness informuje o niedokładnej ilości danych przechowywanych na Twoim iPhonie.
- Aplikacja Aktywność zgłasza niedokładną ilość przechowywanych danych na zegarku Apple Watch.
- W aplikacji Zdrowie na iPhonie brakuje danych o poziomach dźwięku otoczenia lub danych o poziomach dźwięku w słuchawkach z Apple Watch.
- Zwiększone zużycie baterii w telefonie iPhone lub zegarku Apple Watch.
Jak rozwiązać powyższe problemy? Cóż, Apple zaleca właścicielom Apple Watchów rozparowanie smartwatcha z iPhonem, a następnie przywrócenie go ponownie, aby naprawić wszystkie problemy. Eliminuje to nie tylko dodatkowe zużycie baterii, ale także zapewnia prawidłowe rejestrowanie danych GPS. Również w przypadku iPhone’a Apple zaleca wymazanie całej zawartości i ustawień, a następnie przywrócenie ich z kopii zapasowej iCloud.
Zresetowanie Apple Watcha lub iPhone’a, a następnie przywrócenie go z kopii zapasowej iCloud nie jest tak naprawdę idealnym rozwiązaniem, ale jeśli jesteś sfrustrowany rozładowaniem baterii lub problemami z danymi GPS na iPhonie lub Apple Watch, jest to w tym momencie najlepsze rozwiązanie, jakie może pomóc. Możesz również zapoznać się z innymi wskazówkami i sztuczkami, aby naprawić nadmierne zużycie baterii w telefonie iPhone na iOS 14.
źródło: Apple Support | iPhoneHacks