Wiadomości z Facebook Messengera i Instagrama połączone

Facebook uruchomił wieloplatformowe przesyłanie wiadomości na Instagramie i Messengerze – ale funkcja nie jest jeszcze dostępna dla wszystkich użytkowników.

Łączenie wiadomości z Messengera i Instagrama

Facebook zrobił największy jak dotąd krok w integracji różnych platform komunikacyjnych, umożliwiając wybranym użytkownikom Messengera i Instagrama wysyłanie wiadomości do drugiej aplikacji. Oprócz uruchomienia komunikacji międzyplatformowej Instagram przechodzi również gruntowną zmianę w swoim systemie wymiany wiadomości, który zostanie rozszerzony o funkcje zaczerpnięte z Messengera.

Nowe narzędzia do przesyłania wiadomości na Instagramie obejmują znikające wiadomości, naklejki selfie, niestandardowe emotikony, kolory czatu, nowe sposoby blokowania niechcianych wiadomości oraz wprowadzenie funkcji wspólnego oglądania filmów ze znajomymi podczas rozmowy wideo.

Użytkownicy będą mogli odrzucić aktualizację, jeśli zechcą, ale Facebook bez wątpienia będzie zakładał, że dostęp do nowych funkcji zachęci ich do powiedzenia „tak”. Oprócz przesyłania wiadomości między platformami, użytkownicy na Instagramie i Messengerze mogą również wyszukiwać profile w obu aplikacjach jednocześnie. Użytkownicy mogą zrezygnować z tych funkcji, jeśli będą chcieli.

Nie jest jednak jasne, kiedy i gdzie będą dostępne międzyplatformowe wiadomości na Instagramie i Messengerze. Według CNN ta funkcja jest obecnie „testowana na wybranych rynkach, a w najbliższych miesiącach zostanie rozszerzona na cały świat”. Nie ma oficjalnego harmonogramu, kiedy Facebook mógłby zacząć integrować swoje platformy z aplikacją WhatsApp.

Platforma do wymiany wiadomości jest częścią ambitnego planu nakreślonego przez CEO Facebooka Marka Zuckerberga w 2019 roku, skupiającego się na komunikacji prywatnej. Jak wyjaśnił Zuckerberg w 2019 roku: Prywatne wiadomości, ulotne historie i małe grupy to zdecydowanie najszybciej rozwijające się obszary komunikacji online. Poprzez integrację wiadomości w swoich różnych aplikacjach, z których każda ma ponad 1 miliard użytkowników, Facebook chce zagarnąć jak największą część tego rynku.

Wcześniejsze kroki obejmowały uruchomienie aplikacji dla małych firm, która pozwala im zarządzać stronami i profilami na Facebooku, Messengerze i Instagramie, a także nowe narzędzie Accounts Center, które pozwala każdemu kontrolować swoje dane logowania w różnych usługach Facebooka.

Połączenie usług jest ogromnym wyzwaniem infrastrukturalnym, szczególnie w kontekście nadchodzącej integracji WhatsAppa, która jest w całości szyfrowana. Jednak większą przeszkodą mogą być organy regulacyjne, które obawiają się dominacji Facebooka w komunikacji mobilnej.

Po ogłoszeniu przez Zuckerberga jego ambicji integracji wiadomości na Instagramie, WhatsAppie i Messengerze w 2019 roku, współzałożyciel Facebooka Chris Hughes wezwał firmę do rozbicia. Hughes argumentował, że Facebook stał się monopolistą w mediach społecznościowych, a użytkownicy nie mogą przełączyć się na żadnego realnego konkurenta. Szereg prominentnych polityków amerykańskich, w tym obecny kandydat Demokratów na prezydenta Joe Biden, powtórzyło te obawy. Facebook jest obecnie w trakcie dochodzeń antymonopolowych zarówno w USA, jak i w UE, a Zuckerberg zeznawał przed FTC w zeszłym miesiącu.

źródło: Facebook | The Verge