Amazon to więcej niż sklep internetowy (6/2020)

Większość ludzi zna sklep Amazon ze swojej platformy e-commerce o tej samej nazwie, ale najpopularniejszy na świecie e-sprzedawca znacznie rozwinął swoją działalność w ciągu ostatnich kilku lat.

Podkreślając swoje ambicje, aby stać się szeroko zakrojoną firmą technologiczną, a nie jednym sklepem internetowym, Amazon przedstawił szereg nowych produktów sprzętowych wraz z własną usługą gier w chmurze podczas jesiennego wydarzenia w zeszły czwartek. Chociaż wydarzenie to było trochę niezauważone, zwłaszcza w porównaniu z konferencją Apple’a Time Flies tydzień wcześniej, było mnóstwo zapowiedzi.

Oprócz aktualizacji linii inteligentnych głośników Echo, Amazon wprowadził również nowe pendrive’y do transmisji strumieniowej Fire TV, nowe routery Wi-Fi, a także kilka produktów zabezpieczających marki Ring, w tym autonomicznego drona zabezpieczającego do domu.

Prawdopodobnie najbardziej ekscytującą zapowiedzią była oparta na AWS usługa gier w chmurze o nazwie Luna, wraz z przeznaczonym dla niej kontrolerem do gier, aby bezpośrednio konkurować z usługami Google Stadia i Microsoft xCloud.

Jak widać na poniższym wykresie, podstawowa działalność firmy Amazon w zakresie „sklepów internetowych”, tj. sprzedaż własna e-commerce ujęta w ujęciu brutto, stanowiła niewiele ponad połowę (51%) całkowitej sprzedaży Amazona w okresie dwunastu miesięcy zakończonych 30 czerwca 2020 roku, z prowizjami pobieranymi od sprzedawców zewnętrznych, Amazon Web Services i usługami subskrypcyjnymi, które stanowią większość pozostałych 49% sprzedaży.

Udział w sprzedaży Amazona w ciągu 12 mies. zakończonych 30 czerwca 2020 r.
Udział w sprzedaży Amazona w ciągu 12 mies. zakończonych 30 czerwca 2020 r.

źródło: Amazon | Statista