Apple Watch popularniejszy niż szwajcarskie zegarki

Firma Apple pokonała cały segment szwajcarskich zegarków pod względem sprzedaży, osiągając w 2019 roku większą sprzedaż o prawie 10 mln sztuk!

Sprzedaż Apple Watcha i szwajcarskich zegarków (2018 i 2019 r.)

Sześć lat po tym, jak Apple zaprezentowało swój pierwszy smartwatch we wrześniu 2014 roku, Apple Watch stał się przełomowym urządzeniem, które nie ma sobie równych w swojej kategorii. Po zdominowaniu rodzącej się kategorii smartwatchów prawie od pierwszego dnia, Apple Watch stał się w końcu jednym z głównych zagrożeń także dla silnych od lat producentów tradycyjnych zegarków.

Według szacunków Strategy Analytics, opartych na raportach branżowych i danych finansowych Apple’a, gigant technologiczny z Cupertino dostarczył w zeszłym roku 30,7 miliona zegarków, pokonując w pojedynkę cały szwajcarski przemysł zegarków, który według szacunków sprzedał 21,1 miliona zegarków w ciągu ostatniego roku. w tym samym okresie.

Tradycyjni szwajcarscy producenci zegarków, tacy jak Swatch i Tissot, przegrywają wojnę ze smartwatchami – powiedział Steven Waltzer, starszy analityk w Strategy Analytics, dodając, że Apple dostarcza lepszy produkt za pośrednictwem kanałów sprzedaży detalicznej i przyciąga młodszych konsumentów, którzy coraz bardziej chcą cyfrowych urządzeń naręcznych.

Podczas gdy zegarki analogowe pozostają popularne wśród starszych konsumentów, młodzi nabywcy coraz częściej skłaniają się ku inteligentnym zegarkom dopasowanym do ich stylu życia w sieci.

Porównanie sprzedaży Apple Watcha ze sprzedażą zegarków szwajcarskich w 2018 i 2019 roku:

20182019
Apple Watch22,5 mln30,7 mln
Zegarki szwajcarskie24,2 mln21,1 mln

Może Cię zainteresować również:

źródło: Strategy Analytics | Statista