Trendy kształtujące sektor commerce i bankowości w dobie po pandemicznej rzeczywistości – konferencja MTC2020 online!
Wydawać się może, że pandemia odeszła w zapomnienie. Ludzie beztrosko spotykają się dziś w centrach miast, a w sklepach ponownie przewijają się tłumy. To jednak nic bardziej mylnego. Wirus wpłynął na przedsiębiorców i wiele firm. Dotknął też branżę konferencyjną. Z tego powodu organizatorzy muszą dostosowywać się do nowych realiów. Coraz więcej konferencji jest organizowanych online. W takiej też formule już 8 – 9 października odbędzie się najbliższa, specjalna edycja wydarzenia Mobile Trends, które doskonale jest znane w branży mobile, IT, commerce czy bankowości.
Pandemia wymusiła zmiany w wielu sektorach, najbardziej jednak widoczne były w commerce oraz w bankowości. Obostrzenia wprowadzone przez rząd zmusiły firmy do szybkiej reakcji i natychmiastowej zmiany strategii poprzez przeniesienie całkowicie na czas lockdownu sprzedaży do internetu i kanału mobile. Również sektor finansowy nie mógł pozwolić sobie na przestój i musiał szybko zareagować, dostosowując swoje aplikacje i strony do nowej rzeczywistości. Dzięki temu powstało i zostało wdrożone wiele nowoczesnych rozwiązań, funkcjonalności i udogodnień, o których wcześniej firmy często nawet nie myślały.
To między innymi o tym opowiadać będą prelegenci na najbliższej edycji konferencji MTC.
Rewolucje branży commerce?
Podczas #zostańwdomu
miliony Polaków z łatwością robiło zakupy online. Z dnia na dzień okazało się, że sprzedaż internetowa jest dostępna, możliwa do wdrożenia i co najważniejsze, zrozumiała nawet dla początkujących. O tym, dlaczego okazało się to możliwe, opowie Robert Paszkiewicz z OVH.
Doskonale do panującej sytuacji wpasowała się firma InPost, która kilka miesięcy wcześniej wprowadziła w swojej aplikacji możliwość zdalnego otwierania paczkomatu bez konieczności dotykania panelu. Wojciech Kułaga i Maciej Wojtowicz z firmy InPost opowiedzą właśnie
o tworzeniu tej kultowej już aplikacji z perspektywy developmentu i promowania. Zdradzą przepis, jak udało się im pozyskać ponad 4 miliony użytkowników.
Podczas Dnia Commerce nie zabraknie oczywiście wystąpienia Złotego Sponsora całego wydarzenia. Artur Stankiewicz z Orange opowie między innymi o nowej rzeczywistości post-COVID i dlaczego włączenie aplikacji mobilnych w strategię sprzedaży w obecnych czasach jest przysłowiowym strzałem w dziesiątkę.
Podczas pierwszego dnia konferencji, który dedykowany jest branży commerce, będą poruszane nie tylko tematy związane z pandemią, ale także i trendami na przyszłość. Jakub Chmielniak z Lethe przedstawi najskuteczniejsze działania w e-commerce na 2021 rok oraz pokaże, co firmy muszą zrobić, żeby dogonić globalnych graczy. W jaki sposób lepiej angażować i monetyzować użytkowników zaprezentuje Emil Waszkowski z Future Mind w swojej prelekcji pod tytułem „Przyszłość aplikacji mobilnych retail”.
O najnowszych trendach będzie mówił także Michał Szklarski z e-point. Pokaże on jakie możliwości daje nam najnowszy marketplace z aplikacjami mobilnymi Huawei AppGallery.
Marcin Rudzik z Brand Active zaprezentuje jak wdrożyć mCommerce na podstawie rozwiązania SaaS, natomiast Marek Bober z IdoSell pokaże możliwości mobile shopping experience.
Nie zabraknie również tematów związanych z marketingiem. Marcin Pyć z Grupy LTTM pokaże jak wykorzystać influencer marketing w czasie pandemii, zaś Albert Stęclik z firmy Dziadek do orzechów opowie o marketingu poznawczo behawioralnym. Wszystko oczywiście w nawiązaniu do branży commerce i retail.
Bankowość mobilna w dobie lockdownu
Drugi dzień konferencji zostanie poświęcony w całości branży finansowej i bankowej. Rozpocznie go Krzysztof Wojewodzic z Escola, który opowie jak nie popełniać błędów podczas tworzenia aplikacji mobilnej np. banku. Równie ciekawie zapowiada się prelekcja Artura Józefowskigo oraz Jakuba Wyparło z SGB-Banku. Słyszeliście o aplikacji bankowej dla 192 banków, w pełni wykorzystującej mechanizmy PSD2, której aktywacja jest całkowicie zdalna? Podczas prelekcji dowiemy się, jak została zbudowana aplikacja SGB Mobile od podstaw, w iście startup’owym tempie. Również Magdalena Serafin z ING Bank Śląski opowie o doświadczeniach budowania aplikacji, oczekiwaniach i satysfakcji Klientów na przykładzie Moje ING mobile.
Piotr Kozłowski oraz Joanna Konopińska z Symetria UX pokażą jak przenieść trudną usługę offline do świata cyfrowego a Agnieszka Księżyk z firmy EDISONDA udowodni, że bankowość biznesowa może być równie użyteczna, jak bankowość indywidualna. O tym, jak pandemia COVID przyspieszyła digitalizację procesów w finansach co najmniej o dekadę
i przeniosła je, niemal całkowicie do mobile, opowie Piotr Kardasz z TMS Brokers w swojej prelekcji pod intrygującym tytułem „Wilk nie wyje z Wall Street.”
Również drugiego dnia nie zabraknie tematów związanych z marketingiem. Jak spopularyzować aplikację mobilną banku przy udziale micro influencerów, opowie Robert Sosnowski z Reach a Blogger zaś Tomasz Pasko z NotBoring.agency zaprezentuje, jak kupuje generacja Z oraz przekona, dlaczego trzeba się reklamować na Snapchacie i TikToku.
W dniu Banking na monitorach uczestników również zawitają przedstawiciele Orange. Maciej Żulewski i Mariya Ollin opowiedzą jaką metodę płatności wybrać, aby realizować cele biznesowe, zapewniając jak najlepszy user experience w usługach subskrypcyjnych.
Na koniec Piotr Korzeniowski z Piwik PRO opowie jak zgodnie z prawem monitorować pełną drogę klienta banku, w tym jego działania w strefach po zalogowaniu.
Program specjalnej edycji konferencji Mobile Trends jest bardzo różnorodny i powinien zainteresować nawet najbardziej wymagających uczestników. Po opisach prelekcji, które możemy przeczytać na stronie wydarzenia, widać, że każdy będzie mógł wysłuchać interesujących go tematów.
Wszystko to w całości online już 8 i 9 października 2020 roku!
Szczegółowy program wydarzenia oraz więcej informacji o prelegentach znajdują się na stronie wydarzenia: www.2020.mobiletrends.pl/program
W trosce o komfort i bezpieczeństwo uczestników organizatorzy podjęli decyzję, że październikowa edycja Mobie Trends Conference będzie dostępna wyłącznie online. Na uczestników czeka dwudniowy live-streaming oraz ponad 20 wystąpień ekspertów branż commerce i banking, a to wszystko z dowolnego miejsca na świecie! . Do wydarzenia pozostały niecałe trzy tygodnie. To ostatnia szansa na dokonanie rejestracji.
źródło: informacja organizatora