Ranking najlepszych aplikacji do śledzenia snu!

Sprawdź zestawienie najlepszych aplikacji mobilnych na smartfony i smartwatche (Apple Watch) do śledzenia snu, które pomogą Ci się wyspać.

Ranking aplikacji mobilnych na iOS-a i Androida do śledzenia snu (2020)

W dzisiejszych czasach trudno o spokojny sen. Wiele osób cierpi na problemy z zaśnięciem, bezsenność albo słabą jakość snu. Przyczyny są różne, w tym niezdrowy styl życia, stres, presja w pracy lub problemy osobiste. Na szczęście technologia może nam pomóc w monitorowaniu snu i ostatecznie przyczynić się do uzyskania od 7 do 9 godzin spokojnego odpoczynku. W internecie znajdziecie wiele badań, rankingów i zestawień – sam przetestowałem większość z poniższych aplikacji do monitorowania jakości snu i mogę śmiało je Wam polecić!

TOP aplikacje do monitorowania jakości snu 💤 na urządzenia z systemami iOS i Android

chrapaniefazy snubudziksmartwatchiOS/Android
Ikona aplikacji Sleep CycleSleep Cycle
Ikona aplikacji SleepScoreSleep Score
Ikona aplikacji PillowPillow/
Ikona aplikacji Sleep++Sleep++/
Ikona aplikacji Sleep Genius Sleep Genius
Ikona aplikacji Sleep TimeSleep Time
Ikona aplikacji SleeptrackerSleeptracker
Ikona aplikacji Sleep as AndroidSleep as Android/

Sprawdź poniżej krótki opis każdej z wymienionych w rankingu aplikacji mobilnych do monitorowania snu, aby wybrać najlepszą dla siebie na swój telefon z Androidem lub iOS-em (iPhone/Apple Watch).


1. Sleep Cycle (Sleep Cycle AB)

Aplikacja Sleep Cycle do śledzenia snu to niekwestionowany bestseller i nie bez powodu. Ta niezwykle przydatna aplikacja jest intuicyjna i przekazuje wiele ważnych informacji. Rejestruje jakość snu oraz średni czas spędzony w łóżku. Zapewnia szczegółową analizę godzin – kiedy śpisz? kiedy jest Twoja najlżejsza faza snu? kiedy przeciętnie się budzisz? gromadzi dane i dodatkowo określa tygodniowe i miesięczne wzorce snu.

Sleep Cycle - aplikacja do monitorowania snu

Twórcy wciąż dodają funkcje, aby poprawić wrażenia użytkownika. Jedną z ciekawszych jest możliwość wykrywania i nagrywania chrapania. Aplikacja posiada własny patent na technologię śledzenia snu i została opisana w kilku publikacjach dotyczących zdrowia i stylu życia.

Pobierz aplikację w sklepie App Store
Pobierz aplikację w sklepie Google Play

2. Sleep Score (SleepScore Labs)

Aplikacja i technologia będąca jej podstawą są dobrze zbadane i oparte na metodach naukowych. Twórcy twierdzą, że przeprowadzili lata badań i przejrzeli wiele wzorców snu, aby aplikacja była bliska ideału. Opracowali zastrzeżoną „ocenę snu” opartą na 6 parametrach snu i podają spersonalizowane zalecenia dotyczące poprawy snu.

Aplikacja jest wystarczająco zaawansowana, aby zrozumieć, czy w łóżku śpią 2 lub więcej osób i upewnić się, że śledzenie jest prawidłowe. Nie musisz mieć żadnych akcesoriów w łóżku, aby aplikacja analizowała Twoje wzorce snu.

Kolejną unikalną cechą Sleep Score jest to, że sprzedaje jednak osobne akcesoria, które mogą dalej analizować światło i dźwięki w pomieszczeniu, aby lepiej analizować wzorce snu.

Pobierz aplikację w sklepie App Store
Pobierz aplikację w sklepie Google Play

3. Pillow (Neybox Digital Ltd.)

Kolejna aplikacja, która narodziła się wraz z pojawieniem się Internetu Rzeczy (IoT). Śledzi, rejestruje, monitoruje wszystko, co robisz podczas snu (w tym nagrywa chrapanie!). Nie musisz zmieniać żadnych ustawień, ustawiać alarmów ani nic konfigurować. Po prostu noś zegarek Apple Watch do snu, a Pillow automatycznie wykona wszystko za Ciebie.

Zrzuty ekranu z aplikacji Pillow Automatic Sleep Tracker

To dobra aplikacja dla tych, którzy mają obsesję na punkcie urządzeń do noszenia i lubią trzymać je blisko siebie. Aplikacja nie tylko monitoruje tętno i nagrywa dźwięk w godzinach snu. Daje to pełny wgląd w cykl snu. Posiada bardzo przejrzysty i dopracowany wykres wizualizacji, a dodatkowo wyjaśnia Twoje wzorce i pomaga poprawić jakość snu.

Pobierz aplikację w sklepie App Store

4. Sleep++ (Cross Forward Consulting, LLC)

Sleep++ korzysta z funkcji monitorowania ruchu i stanu zdrowia zegarka Apple Watch, aby mierzyć czas trwania i jakość snu. Im lepiej rozumiesz, jak dobrze śpisz, tym więcej jesteś w stanie wprowadzać zmian w rutynowych czynnościach, które przyniosą korzyści Twojemu odpoczynkowi.

Aplikacja zapewnienia każdemu właścicielowi Apple Watcha bezpłatne automatyczne śledzenia snu, które jest proste, przejrzyste i łatwe do zrozumienia. Po każdej nocy otrzymujesz prosty raport o tym, jak długo spałeś i jak spokojny byłeś w nocy. Wystarczy mieć na ręce Apple Watch przez całą noc, a funkcja Sleep++ przeanalizuje Twój sen każdego ranka i przedstawi raport o tym, jak długo i spokojnie spałeś.

Sleep++ (aplikacja mobilna do śledzenia snu)

Jeśli chcesz mieć bardziej precyzyjną kontrolę nad godziną rozpoczęcia i zakończenia każdego rejestrowanego snu, możesz również skorzystać z ręcznego śledzenia snu.

Pobierz aplikację w sklepie App Store

5. Sleep Genius (IntelliBED)

Twórcy, zaaprobowani przez naukowców z NASA, twierdzą, że jest to najbardziej zaawansowana aplikacja do śledzenia snu na świecie. Aplikacja została stworzona przez autorytety w dziedzinie neuronauki, snu i muzyki, aby dostarczyć aplikację, która nie tylko śledzi wzorce snu, ale także pomaga mózgowi zrelaksować się i dobrze spać.

Aplikacja zawiera różne opcje, które można dostosować do własnych preferencji i codziennych czynności. Obejmują one schemat snu, alarmy cykli, programy relaksacyjne i drzemki.

Sleep Genius - aplikacja mobilna

Sleep Genius również zapuścił się w rozwój IoT i opracował urządzenia, które pomagają stworzyć ekosystem zapewniający spokojny sen w nocy. Sleep Genius został opracowany przy użyciu badań, aby pomóc astronautom zasnąć. Są szanse, że przyniesie to również korzyści i pomoże poprawić jakość snu.

Pobierz aplikację w sklepie App Store
Pobierz aplikację w sklepie Google Play

6. Sleep Time: Cycle Alarm Timer (Azumio Inc.)

Sleep Time: Cycle Alarm Timer (Tracker Cyklu Snu i Budzik) to następnej generacji budzik, który pozwoli Ci odpocząć po każdej nocy! Czas uśnięcia wykorzystuje akcelerometr do wykrywania ruchu w nocy. Zaawansowany algorytm określa fazy snu i ustawia alarm w idealnym momencie – gdy Twój sen jest płytki. Nigdy nie obudzisz się podczas głębokiego snu, aby nie czuć się wycieńczonym.

Sleep Time: Cycle Alarm Timer

Najważniejsze funkcje aplikacji obejmują między innymi:

  • ustawianie budzika jednym gestem
  • alarm dzwoni nawet w trybie cichym
  • Sleep Lab™ – analiza cyklu snu
  • zaawansowane wznawiania optymalizacji algorytmu
  • pełna historia i wykresy ułatwiają porównanie
Pobierz aplikację w sklepie App Store
Pobierz aplikację w sklepie Google Play

7. Sleeptracker® (Fullpower®)

Ta aplikacja jest przeznaczona dla osób, które wierzą, że dobry sen to taki, jaki był cały dzień – to, co jadłeś, jak produktywny byłeś, jaki miałeś nastrój itp. Jest wyposażona w Mood Diary, który łatwo synchronizuje się z chmurą. Możesz zapisywać swój nastrój w ciągu dnia w dzienniku. Możesz także śledzić kalorie, wagę, czas, rzeczy do zrobienia i wiele więcej, dzięki czemu jest to kompletna aplikacja do stylu życia.

Sleeptracker -aplikacja mobilna

Czyta również na głos całą analizę w ponad 8 językach.

Pobierz aplikację w sklepie App Store
Pobierz aplikację w sklepie Google Play

8. Sleep as Android (Urbandroid)

Jak sama nazwa sugeruje, aplikacja Sleep as Android jest dostępna wyłącznie dla użytkowników Androida. Ta aplikacja jest na liście, ponieważ ma prawie 250 000 recenzji w Google Play, co daje jej 4,3 gwiazdki.

Sleep as Android - aplikacja mobilna

Aplikacja wykorzystuje zaawansowane technologie, takie jak czujnik ruchu i sonar, do wykrywania ruchów i wzorców podczas snu. Jest również standardowo wyposażona w inteligentny alarm, który nie wyłączy się, dopóki nie wykonasz zadań, które pokazuje na ekranie.

Kompatybilna z różnymi inteligentnymi urządzeniami, takimi jak Samsung Health, Google Fit i Fitbit, ta aplikacja jest niezbędna, jeśli chcesz poprawić swoją ogólną kondycję!

Pobierz aplikację w sklepie Google Play

Podsumowanie

Korzystanie z tych aplikacji jest zalecane nie tylko w celu poprawy jakości snu, ale także dla poprawy ogólnego stylu życia i zdrowia. W erze, w której rośnie napięcie i powszechne są zaburzenia snu, technologia może przyjść Ci z pomocą, jeśli jest stosowana prawidłowo.

Spróbuj zrównoważyć swój sen zdrowym odżywianiem, treningami, minimalnym stresem i medytacją. Najgorsze, co możesz zrobić, to potraktować te aplikacje jako magiczną różdżkę, która jest natychmiastowym lekarstwem na problemy ze snem!

źródło: App Store | Google Play