R. Scott komentuje parodię reklamy „1984” od Epic Games

Ridley Scott, reżyser oryginalnej reklamy Apple Macintosh „1984”, w wywiadzie dla IGN skomentował parodię jego reklamy nagraną przez Epic Games.

Parodia reklamy „1984” Apple'a od Epic Games #FreeFortnite

Kiedy Epic Games rozpoczęło kampanię przeciwko Apple w związku z rzekomymi antykonkurencyjnymi zasadami sklepu App Store, premierę miał klip Nineteen Eighty-Fortnite – remake słynnej reklamy Apple’a nadanej podczas Super Bowl pt. „1984” i wyreżyserowanej przez Ridleya Scotta. Oryginalna reklama nawiązywała do powieści „1984” (Nineteen Eighty-Four) autorstwa George’a Orwella i miała na celu przedstawienie Apple’a jako buntownika przeciwko opresyjnemu reżimowi narzuconemu w ówczesnym czasie przez firmę IBM.

Podczas gdy reklama Apple;’a przedstawiała IBM jako złego „Wielkiego Brata”, Epic Games miało na celu pokazanie, że Apple jest teraz uciskającą autorytarną potęgą. W swoim wpisie na blogu firma Epic Games zachęca graczy Fortnite do walki z „podatkiem od aplikacji” firmy Apple, używając na platformach mediów społecznościowych hashtagu #FreeFortnite .

Firma Epic Games przeciwstawiła się monopolowi sklepu App Store. W odwecie Apple blokuje Fortnite przed miliardem urządzeń. Dołącz do walki, aby rok 2020 nie stał się rokiem 1984 – czytamy na końcu spotu.

Scott potwierdził w rozmowie z IGN, że widział parodię EpicGames i wyjaśnił, że chociaż uważa, że ​​parodia Nineteen Eighty-Fortnite została dobrze wyprodukowana, mogłaby mieć mocniejszy przekaz:

Owszem, napisałem do nich, bo z jednej strony mogę być w pełni zaszczycony tym, że skopiowali [moją reklamę] ujęcie po ujęciu. Szkoda jednak, że to przesłanie jest tak zwyczajne, podczas gdy mogli mówić o demokracji lub innych potężniejszych rzeczach… I nie użyli tego.

Myślę, że animacja jest świetna, pomysł był też wspaniały, ale przesłanie brzmiało „ehh”.

Gra mobilna Fortnite na iOS-a narusza zasady sklepu App Store od 13 sierpnia 2020 roku, kiedy wprowadzono opcję płatności bezpośredniej, która pozwoliła uniknąć systemu zakupów obowiązującego w sklepie App Store, umożliwiając użytkownikom kierowania płatności bezpośrednio do firmy Epic Games.

Porównanie parodii Epic Games z oryginalną reklamą firmy Apple:

Wkrótce po tym, jak Epic Games rażąco zignorowało zasady App Store’a, Apple usunęło aplikację ze, co doprowadziło do pozwu ze strony Epic Games i szybko zaostrzającej się walki prawnej między obiema firmami. W miniony piątek Apple zamknęło konto dewelopera Epic Games w sklepie App Store.

Ujęcia z „Nineteen Eighty-Fortnite” parodiującej „Nineteen Eighty-Four” (1984) firmy Apple
Ujęcia z „Nineteen Eighty-Fortnite” parodiującej „Nineteen Eighty-Four” (1984) firmy Apple
Z lewej Wielkie Jabłko (Big Apple) z lewej Wielki Brat (Big Brother)
Z lewej Wielkie Jabłko (Big Apple) z lewej Wielki Brat (Big Brother)

To jak to jest z tym Wielkim Bratem?

źródło: Epic Games | Apple | IGN | MacRumors