mPay to pierwsza w Polsce niebankowa aplikacja, która umożliwia swoim klientom potwierdzanie tożsamości poprzez weryfikację biometryczną.
Zweryfikowane konto mPay pozwala korzystać z rozszerzonego katalogu pomocnych na co dzień funkcji. Do potwierdzenia tożsamości w aplikacji mPay, dzięki współpracy z renomowanym międzynarodowym partnerem, potrzebny jest dziś jedynie dowód lub paszport (a w przypadku cudzoziemców spoza Unii Europejskiej pozwolenie na pobyt) i smartfon ze sprawnym aparatem fotograficznym.
Proces potwierdzania tożsamości, wynikający z przepisów prawa, przebiega w naszej aplikacji szybciej i wygodniej. Bez konieczności robienia przelewu weryfikacyjnego, który bywa dla klientów problematyczny oraz angażujący czasowo. – mówi Krzysztof Hejduk, prezes zarządu mPay SA –Nasza innowacja, jako pierwsze tego typu wdrożenie niebankowe w Polsce, wpisuje się w konsekwentnie realizowaną strategię rozwoju biznesu. Fundamentem działalności mPay jest bowiem, najprościej rzecz ujmując, ułatwianie życia użytkownikom, by oszczędzać ich czas i oferować rozwiązania pomocne na co dzień. W tym roku przed nami jeszcze kilka innowacji, do skorzystania z których przyda się zweryfikowane konto. – dodaje Hejduk.
Po jednorazowym potwierdzeniu tożsamości z wykorzystaniem selfie klienci mPay mogą bezterminowo korzystać z konsekwentnie rozbudowanego katalogu produktów i usług, obejmującego nie tylko szeroko pojęty transport i rozrywkę, ale również finanse.
W aplikacji, obok wielu innowacyjnych funkcjonalności, możemy obecnie m.in. przekazywać środki z wirtualnej portmonetki innemu użytkownikowi lub wypłacać je z m-rachunku, a także – jak chociażby w przypadku ostatniej akcji na rzecz wsparcia służby zdrowia w okresie pandemii – wspierać inicjatywy charytatywne.
Sprawdź krok po kroku, jak przejść przez weryfikację za pomocą selfie:
Ostatnie wdrożenie to kolejny krok, by przede wszystkim upraszczać procesy, które wynikają z przepisów prawa (Ustawa o usługach płatniczych, Ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu).
mPay od dawna oferuje swoim klientom, aby sami zadecydowali, czy chcą korzystać z ograniczonej bazy usług (zakup biletów komunikacji miejskiej, biletów kolejowych i autokarowych, czy wnoszenie opłat za parkowanie), czy może szerszej puli innowacji, do których dostęp mają jedynie osoby, którzy przeszły przez proces potwierdzania tożsamości.
źródło: mPay