6 na 10 amerykańskich nastolatków używa TikToka

Sprawdź zachowania i preferencje amerykańskich nastolatków w internecie podczas wiosennego lockdownu związanego z pandemią koronawirusa COVID-19.

Udział poszczególnych platform społecznościowych wśród nastolatków w USA (wiosna 2020)
Udział poszczególnych platform społecznościowych wśród nastolatków w USA (wiosna 2020)

Po połączeniu z musical.ly w 2018 roku, TikTok szybko zyskał popularność w Stanach Zjednoczonych i na świecie. Podobnie jak wcześniej Snapchat, aplikacja społecznościowa zyskała na znaczeniu, przyciągając młodych internautów – grupę docelową, która otwarta jest na nowe rozwiązania, zanim trafią do głównego nurtu.

Według przeprowadzanej co dwa lata ankiety przez bank inwestycyjny Piper Sandler, TikTok jest obecnie trzecią najpopularniejszą platformą mediów społecznościowych wśród nastolatków w USA, zaraz po Instagramie i wspomnianym Snapchacie.

Według badania przeprowadzonego wiosną 2020 roku ponad 60 procent amerykańskich nastolatków korzysta z TikToka przynajmniej raz w miesiącu, podczas gdy tylko 41 procent jest na Twitterze i tylko 36 procent na Facebooku.

Udział serwisów społecznościowych wśród młodych użytkowników w USA (korzystali przynajmniej raz w miesiącu, wiosna 2020 roku):

  1. Instagram: 85%
  2. Snapchat:82%
  3. TikTok: 62%
  4. Twitter: 41%
  5. Facebook: 34%
  6. Pinterest: 27%
  7. Discord: 14%
  8. Reddit: 12%
Piper Sandler 39th Semi-Annual Taking Stock With Teens® Survey, Spring 2020
Piper Sandler 39th Semi-Annual Taking Stock With Teens® Survey, Spring 2020

Ankieta była prowadzona od 17 lutego do 27 marca 2020 roku wśród 5200 nastolatków ze Stanów Zjednoczonych, podczas wiosennej kwarantanny. Oto niektóre z innych ciekawych wniosków z badania:

  • 85% nastolatków w USA ma iPhone’a, a 88% spodziewa się, że iPhone będzie ich następnym telefonem.
  • Instagram pozostaje najczęściej odwiedzaną platformą mediów społecznościowych w czwartym z rzędu badaniu. TikTok debiutuje na trzecim miejscu
  • Nastolatki w USA dbają o kwestie społeczne/polityczne, wskazując ochronę środowiska jako najważniejszą, a walkę z koronawirusem jako drugą.
  • Poświęcają 33% dziennej konsumpcji wideo w serwisie Netflix, a następnie na YouTubie 31% i debiutującym Disney+ (7%).

źródło: Piper Sandler | Statista