Sprzedaż smartfonów na świecie w 2Q 2020 roku

Firma Apple była jedynym producentem smartfonów, który odnotował wzrosty w ciągu ostatniego kwartału!

TOP 5 producentów smartfonów wg dostaw w 2Q 2020 roku

Z najnowszych danych firmy Canalys wynika, że iPhone firmy Apple był jedynym smartfonem, który sprzedawał się lepiej podczas pandemii koronawirusa (COVID-19) niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Apple stawiło czoła przeciwnościom losu, konsekwentnie rozwijając swoją działalność podczas lockdownu. Dostawy Apple’a wzrosły o 25% w porównaniu z poprzednim rokiem.

Liderem dostaw smartfonów był jednak Huawei, który wyprzedził dotychczasowego lidera – Samsunga. Jednak obie firmy odnotowały spadki, odpowiednio -5% i -30%.

Ogólnie rynek dostaw smartfonów spadł do 285 milionów sztuk sprzedanych na całym świecie w 2 kwartale 2020 roku – to spadek o 14%. To także drugi z rzędu kwartał „sspadku” na rynku smartfonów. Każda większa firma straciła w ciągu kwartału – to znaczy każda firma oprócz Apple’a.

Tabela: Sprzedaż liczby smartfonów użytkownikom końcowym według dostawców w 2Q 2020

2Q20 (MLN)2Q20 (%)2Q19 (MLN)2Q19 (%)zmiana r/r (%)
Huawei 55,819,6%58,718,7%-5%
Samsung53,718,9%76,923,2%-30%
Apple45,115,8%36,010,8%+25%
Xiaomi28,810,1%32,19,7%-10%
Oppo25,89,1%30,69,2%-16%
inni75,526,5%97,529,4%  -23% 
SUMA284,7100,0%331,8100,0%-14% 

iPhone SE odpowiadał za około 28% globalnego wolumenu, podczas gdy iPhone 11 pozostał silnym bestsellerem z wynikiem prawie 40% w portfelu giganta z Cupertino. iPhone SE pozostanie kluczowy dla zwiększenia wolumenu w tym roku, w obliczu opóźnień następnej flagowej wersji iPhone’a 12. W Chinach Apple osiągnęło świetne wyniki, zwiększając sprzedaż o 35% z dostawami 7,7 miliona sztuk. Wzrost dostaw Apple’a w drugim kwartale jest nietypowy. Oprócz sprzedaży nowego iPhone’a SE Apple odnotowuje również umiejętności pozyskiwania nowych użytkowników. Szybko dostosował się do pandemii, podwajając cyfrowe doświadczenia klientów, ponieważ środki pozwalające pozostać w domu przyciągają więcej klientów do kanałów online.

Szczególnie imponujące w sukcesie Apple’a w tym kwartale jest liczba potencjalnych problemów, z którymi musiało się uporać. Koronawirus zdziesiątkował światowe gospodarki, znacznie zmniejszając ilość pieniędzy, które wielu zmartwionych konsumentów jest skłonnych wydać. Sklepy zostały zamknięte, a po ponownym otwarciu ludzie odwiedzają je znacznie rzadziej niż zwykle. Napięcia między USA i Chinami nadal wywołują konflikty polityczne, które dotykają firmy działające na obu rynkach.

Fakt, że Apple nadal rozwija się w trudnej sytuacji, szczerze mówiąc, wiele mówi. A iPhone 12 dopiero przed nami!

źródło: Canaly Newsroom | Cult of Mac