Firma Apple była jedynym producentem smartfonów, który odnotował wzrosty w ciągu ostatniego kwartału!
Z najnowszych danych firmy Canalys wynika, że iPhone firmy Apple był jedynym smartfonem, który sprzedawał się lepiej podczas pandemii koronawirusa (COVID-19) niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Apple stawiło czoła przeciwnościom losu, konsekwentnie rozwijając swoją działalność podczas lockdownu. Dostawy Apple’a wzrosły o 25% w porównaniu z poprzednim rokiem.
Liderem dostaw smartfonów był jednak Huawei, który wyprzedził dotychczasowego lidera – Samsunga. Jednak obie firmy odnotowały spadki, odpowiednio -5% i -30%.
Ogólnie rynek dostaw smartfonów spadł do 285 milionów sztuk sprzedanych na całym świecie w 2 kwartale 2020 roku – to spadek o 14%. To także drugi z rzędu kwartał „sspadku” na rynku smartfonów. Każda większa firma straciła w ciągu kwartału – to znaczy każda firma oprócz Apple’a.
Tabela: Sprzedaż liczby smartfonów użytkownikom końcowym według dostawców w 2Q 2020
2Q20 (MLN) | 2Q20 (%) | 2Q19 (MLN) | 2Q19 (%) | zmiana r/r (%) | |
---|---|---|---|---|---|
Huawei | 55,8 | 19,6% | 58,7 | 18,7% | -5% |
Samsung | 53,7 | 18,9% | 76,9 | 23,2% | -30% |
Apple | 45,1 | 15,8% | 36,0 | 10,8% | +25% |
Xiaomi | 28,8 | 10,1% | 32,1 | 9,7% | -10% |
Oppo | 25,8 | 9,1% | 30,6 | 9,2% | -16% |
inni | 75,5 | 26,5% | 97,5 | 29,4% | -23% |
SUMA | 284,7 | 100,0% | 331,8 | 100,0% | -14% |
iPhone SE odpowiadał za około 28% globalnego wolumenu, podczas gdy iPhone 11 pozostał silnym bestsellerem z wynikiem prawie 40% w portfelu giganta z Cupertino. iPhone SE pozostanie kluczowy dla zwiększenia wolumenu w tym roku, w obliczu opóźnień następnej flagowej wersji iPhone’a 12. W Chinach Apple osiągnęło świetne wyniki, zwiększając sprzedaż o 35% z dostawami 7,7 miliona sztuk. Wzrost dostaw Apple’a w drugim kwartale jest nietypowy. Oprócz sprzedaży nowego iPhone’a SE Apple odnotowuje również umiejętności pozyskiwania nowych użytkowników. Szybko dostosował się do pandemii, podwajając cyfrowe doświadczenia klientów, ponieważ środki pozwalające pozostać w domu przyciągają więcej klientów do kanałów online.
Szczególnie imponujące w sukcesie Apple’a w tym kwartale jest liczba potencjalnych problemów, z którymi musiało się uporać. Koronawirus zdziesiątkował światowe gospodarki, znacznie zmniejszając ilość pieniędzy, które wielu zmartwionych konsumentów jest skłonnych wydać. Sklepy zostały zamknięte, a po ponownym otwarciu ludzie odwiedzają je znacznie rzadziej niż zwykle. Napięcia między USA i Chinami nadal wywołują konflikty polityczne, które dotykają firmy działające na obu rynkach.
Fakt, że Apple nadal rozwija się w trudnej sytuacji, szczerze mówiąc, wiele mówi. A iPhone 12 dopiero przed nami!
źródło: Canaly Newsroom | Cult of Mac