Google ogłosiło wyniki finału Google Play Indie Games Festival 2020 – 2 z 3 zwycięzców to twórcy gier z Polski!
Tegoroczna edycja Indie Games Festival – konkursu organizowanego przez Google Play dla niezależnych twórców gier – dobiegła końca. Google ogłosiło laureatów europejskiej edycji oraz gry najlepiej ocenione przez jury. Wielkim zwycięzcą konkursu są polskie studia deweloperskie – z trzech nagrodzonych tytułów aż dwa zostały przygotowane przez twórców z Polski.
Czym jest Google Play Indie Games Festival? Tegoroczna edycja to trzy konkursy skierowane dla niezależnych twórców gier z Japonii, Korei Południowej oraz Europy. Festiwal co roku wyłania autorów najciekawszych niezależnych gier i pomaga im w osiągnięciu międzynarodowego sukcesu.
W każdej z trzech regionalnych edycji konkursu spośród setek zgłoszeń wybranych zostało 10 finalistów, którzy następnie prezentowali swoje gry przed jury. W tym roku finał europejskiej edycji konkursu miał odbyć się w Warszawie. Jednak ze względu na wyjątkową sytuację na świecie, jury obradowało online. Głównymi kryteriami, branymi pod uwagę przy ocenie gier były m. in.innowacyjność, radość z gry, projekt oraz jakość techniczna i produkcyjna.
W tegorocznej edycji wśród finalistów (wybranych spośród zgłoszeń z 29 krajów) znalazły się 3 studia z Polski, a 2 z nich zostały wskazane przez jury jako laureaci.
Oto zwycięskie gry Indie Games Festival 2020 w Europie:
Pozostali finaliści:
- 60 Parsecs!, Robot Gentleman (Polska)
- Alien Escape, KORION Interactive (Niemcy)
- Alt-Frequencies, Accidental Queens (Francja)
- Doors: Awakening, Big Loop Studios (Bułgaria)
- My Diggy Dog 2, King Bird Games (Rosja)
- Traffix, WebAvenue Unipessoal Lda (Portugalia)
- Void Tyrant, Quite Fresh Ltd. (Wielka Brytania)
Finaliści konkursu otrzymali nagrody, dzięki którym będą mogli zaprezentować swoje aplikacje szerokiemu gronu potencjalnych graczy, m.in. kampanie promocyjne w Sklepie Play, indywidualne konsultacje biznesowe z ekspertami Google, promocję gry w kanałach marketingowych Google Play oraz Android Developers, a także przygotowaną przez agencję SuperScale skalowaną kampanię reklamową gry o wartości 100 000 euro. Nagrodzeni otrzymają także najnowszy sprzęt, który pomoże im w rozwoju swoich produktów.
Wypróbuj nagrodzone gry!
źródło: Google Polska