Wciąż najwięcej wydajemy na gry mobilne (2020)

Konkurencyjne platformy na rynku gier maja sporo do nadrobienia, żeby dogonić rosnący obszar mobilnej rozrywki – dane za 2014-2020 rok.

Dane z App Annie i IDC wskazują, że gry mobilne po raz pierwszy wyprzedziły zarówno domowe konsole do gier, jak i gry na PC i Mac w wydatkach konsumenckich w 2014 roku. Jednak w 2020 roku mobilność zwiększa przewagę ponad 2,8-krotnie w stosunku do gier komputerowych na komputery i 3,1-krotnie większą niż gry na konsole. Innymi słowy, producenci konsol muszą wymyślić, jak wejść na rynek mobilny, ponieważ to tam konsumenci wydają większość swoich pieniędzy.

Tak wyglądał rynek gier zaledwie 2 lata temu:

Rok 2020 będzie po raz kolejny tłustym rokiem dla gier mobilnych i ogólnie urządzeń mobilnych – osiągając rekordowe poziomy pobrań aplikacji i wydatków konsumenckich w sklepach z aplikacjami – ponieważ ludzie coraz częściej używają urządzeń mobilnych jako głównego źródła komunikacji i rozrywki.


Zobacz poniższy wykres przedstawiający jak rósł rynek gier mobilnych w porównaniu do gier komputerowych i konsol domowych od 2014 do 2020 roku.

Wydatki na rynku gier mobilnych wg platform (mobile, PC/Mac, konsole, konsole przenośne) w latach 2014-2020
Wydatki na rynku gier mobilnych wg platform (mobile, PC/Mac, konsole, konsole przenośne) w latach 2014-2020

źródło: App Annie