Poznaj Spydera – najmniejszego z agentów w Apple Arcade

Oto klasyczna scena rodem z filmów szpiegowskich: tajny agent zakrada się do kryjówki złoczyńcy, ukrywa tam kamerę wielkości insekta i wymyka się cichcem.

Gra mobilna „Spyder” dostępna w Apple Arcade

Co by się stało, gdyby zamiast kamery podłożył pewnego bohatera o wiotkich odnóżach, w którego wcielasz się właśnie Ty? W dostępnej wyłącznie na Apple Arcade pełnej akcji grze przygodowej pod tytułem Spyder sterujesz Agentem 8. Ten uroczy mechaniczny pajęczak wspina się po ścianach i wystrzeliwuje sieci, a jego wzrokowi nie umyka żaden szczegół. Wspólnie z nim poradzisz sobie z każdą sytuacją — od rozbrajania bomb po ratowanie znajdujących się w tarapatach astronautów!

Metalowa krata? Być może zatrzymałaby zwyczajnego pająka, ale dla Agenta 8 i jego potężnego arsenału to żadna przeszkoda.

W siedzibie odpowiedzialnego za grę studia Sumo Digital rozmawialiśmy z głównym reżyserem Spydera, Nickiem Cusworthem, i projektantem Lukiem Thirkillem o sporych ambicjach gry, o tym, jak twórcy wywrócili gatunek produkcji szpiegowskich do góry nogami oraz jak udało im się sprawić, by Agenta 8 polubiły nawet osoby bojące się pająków.


Co było źródłem inspiracji dla Spydera?

Thirkill: Zorganizowaliśmy game jam, na którym skonstruowaliśmy małe prototypy. Chyba oglądałem wtedy program Davida Attenborougha i przyglądałem się, w jaki sposób poruszały się pająki.

Ale czy nie jest tak, że większość ludzi strasznie boi się pająków

Cusworth: Odkryliśmy, że wiele osób przeraża osiem nóg, więc usunęliśmy kilka. Nie potrafisz znaleźć następnego celu misji? Wespnij się wyżej, by zobaczyć sytuację z innej perspektywy.

Thirkill: A początkowo Agent 8 miał naprawdę ostre, szpiczaste kończyny, które rzeczywiście były przerażające. 

Cusworth: Z tego samego względu bohater ma jednoczłonowe ciało. Gdybyśmy dodali z tyłu odwłok, wyglądałby zdecydowanie straszniej.

Agent 8 ma również prawdziwą osobowość — wystarczy posłuchać rozbrajających odgłosów, które wydaje, i spojrzeć na jego pełne ekspresji brwi. Skąd taki pomysł?

Cusworth: Obejrzeliśmy filmy, takie jak Wall-E studia Pixar, aby zobaczyć, jak mechaniczne postacie wyrażają uczucia. Przekazanie ich to niełatwa sprawa. Poświęciliśmy sporo czasu, zmieniając wygląd Agenta 8 w taki sposób, aby był ujmujący dla graczy. Dwumetrowy pająk tratujący ulice Nowego Jorku wyglądałby zupełnie inaczej.

Agent 8 nie jest zwyczajną pluskwą: reaguje na otoczenie jak najprawdziwszy żywy pajęczak.

Udało Wam się jednak znaleźć równowagę między uroczym klimatem i namacalnym poczuciem niebezpieczeństwa.

Cusworth: Misje w Spyderze przypominają finał pełnego akcji tytułu szpiegowskiego. Jeśli spojrzymy na film Mission: Impossible, przedstawiony tam cel jest zwykle prosty, jednak droga do niego jest zawsze kręta, ponieważ pojawiają się komplikacje. Właśnie tym kierowaliśmy się przede wszystkim, tworząc misje w Spyderze.

Świat gry jest bardzo otwarty. Z jakimi wyzwaniami się to wiązało? 

Cusworth: Zwykle projektując poziom, można ukryć niedociągnięcia, jednak nasza postać mogła zajrzeć w każdy kąt i wejść za każdy element. Luke zajmował się sporą częścią zadań związanych z pracą kamery — zabawnie było oglądać jego minę, gdy gracz podszedł do jakiegoś obiektu pod nieoczekiwanym przez nas kątem. Mówił wtedy: „No dobra, trzeba to naprawić”. Pamiętaj, by sprawdzić każdy zakamarek w Spyder! Na wszystkich poziomach można znaleźć tajne dane wywiadowcze i ukryte naklejki.

  • Zrzut ekranu z gry „Spyder”
  • Zrzut ekranu z gry „Spyder”
  • Zrzut ekranu z gry „Spyder”

Co najzabawniejszego zdarzyło się Wam na etapie testów?

Cusworth: Mieliśmy sporo problemów z rozciąganiem nóg. 

Thirkill: Tak, kończyny wędrowały w najdziwniejsze miejsca. 

Cusworth: Aby zapewnić prawidłowe ustawianie stóp, na sporą część animacji w grze nakładamy coś, co nazywamy efektem odwróconej kinematyki. Dzięki temu, gdy wyjdziesz poza krawędź powierzchni, nogi postaci nie znajdą się w powietrzu.

Pająki nie cieszą się najlepszą reputacją. Uważacie, że Wasza gra zachęci ludzi, by byli dla nich życzliwsi?

Cusworth: Wyleczyć ludzkość z arachnofobii i sprawić, że na ziemi zapanuje pokój! Takie cele sobie stawialiśmy!

Gra Spyder dostępna jest wyłącznie dla subskrybentów usługi Apple Arcade. Skorzystaj z zakładki Arcade w App Store, aby aktywować usługę:

Pobierz aplikację w sklepie App Store

źródło: App Store Polska