Dla 44% organizatorów webinarów stanowią źródło dochodów – sprawdź dane z raportu „Webinary i Wideokonferencje w Czasach Pandemii”.
Z webinarów obecnie korzystają zarówno freelancerzy jak i korporacje zatrudniające kilkanaście tysięcy osób. W czasie pandemii dla wielu podmiotów stały się one kluczowym narzędziem prowadzenia biznesu. Podczas gdy jedni wykorzystują je tylko do komunikacji, inni dzięki nim zarabiają. Jak wynika z raportu ClickMeeting webinary stały się głównym źródłem dochodu dla 12% organizatorów wydarzeń tego typu, a dodatkowym dla 32%. Potwierdza to liczba płatnych spotkań organizowanych online, która wzrosła o 547% rok do roku.
W czasie pandemii, w okresie kiedy prawie wszyscy zostali w domach, wykorzystanie platform do komunikacji wzrosło. Aż 41,91% badanych zaczęło korzystać z tego narzędzia właśnie podczas pandemii, a tylko 3,42% stwierdziło, że jej nie wykorzystuje.
Biznesowe cele wykorzystania webinarów
Według raportu z narzędzia korzystają zarówno małe jak i duże firmy. Freelancerzy mają 18,66% udziału w grupie. W przypadku organizacji, które deklarują wykorzystanie webinarów pozostały podział wynosi: 14,89% do 10 osób w firmie, 22,91% między 10 a 50 pracowników i 22,59% między 51 a 200 zatrudnionych. Natomiast w przypadku największych firm i instytucji, czyli powyżej 200 osób zadeklarowane wykorzystanie webinarów to 20,95%.
Pandemia wpłynęła także na sposób wykorzystywania webinarów. Respondenci deklarują, że obecnie wykorzystują je do wielu zadań. Przede wszystkim wskazali na: cel edukacyjny 39%, profesjonalne sesje szkoleniowe 29%, prowadzenie spotkań biznesowych i organizację spotkań z pracownikami 29% czy współpracę nad projektami 24%. Niemniej popularnymi celami, które wybrali badani są: prezentacja produktu 19%, szkolenia dla klientów 17%, szkolenia i wdrażanie pracowników 16%, pozyskiwanie klienta 13%, a także generowania leadów i edukacja potencjalnych klientów 10%.
Zarabianie online
Wiele osób przeniosło swój biznes do świata online. Aż 12% badanych zadeklarowało, że płatne webinaria są dla nich głównym źródłem uzyskania dochodu, jednocześnie potwierdzając, że można utrzymać się z ich prowadzenia. Z kolei aż 32% ankietowanych stwierdziło, że ten rodzaj wydarzeń online jest ich dodatkowym źródłem dochodu. To pokazuje, że łącznie dla 44% organizatorów wydarzeń na badanej platformie ta metoda gwarantuje wpływy do budżetu. Dodatkowo 81% ankietowanych zadeklarowało, że po zakończeniu kwarantanny i zasad dystansu społecznego, nadal będzie używać platform webinarowych.
Przykładem przeniesienia swojego biznesu z offline do online jest Julia Purets z firmy Architekt Twojego Stylu, która przez pandemię musiała zrezygnować z szkoleń stacjonarnych na rzecz tych prowadzonych przez platformę do webinarów.
Pobierz pełny raport „Webinary i Wideokonferencje w Czasach Pandemii”. w PDF (11,4 MB):
źródło: ClickMeeting