Użycie aplikacji wzrosło o 40% podczas pandemii!

W drugim kwartale 2020 roku, pandemia koronawirusa znacząco wpłynęła na rekordowe zwiększenie pobierania aplikacji, użycie i wydatki konsumentów.

Cały świat nadal radzi sobie ze skutkami wybuchu pandemii koronawirusa, która miała znaczący wpływ na wzrosty rynku aplikacji mobilnych. Drugi kwartał 2020 roku stał się najlepszych jak dotąd okresem pod względem pobierania, użytkowania i wydatków na aplikacje mobilne. Według najnowszych danych firmy analitycznej App Annie, użycie aplikacji mobilnych wzrosło o 40% rok do roku w drugim kwartale 2020 roku, osiągając rekordowy poziom ponad 200 miliardów godzin w kwietniu. Tymczasem wydatki konsumentów na aplikacje osiągnęły rekordowy poziom 27 miliardów dolarów w drugim kwartale. Z kolei liczba pobrań aplikacji sięgnęła prawie 35 miliardów.

Średni miesięczny czas spędzony w aplikacjach mobilnych na świecie w 2Q 2020 r.

Wzrost użycia aplikacji jest napędzany przez środki ostrożności związany z dystansowaniem społecznym i lockdownem, ponieważ kraje na całym świecie starają się powstrzymać rozprzestrzenianie się nowego koronawirusa COVID-19.

Na przykład w Indiach czas spędzony w aplikacjach wzrósł o 35% w drugim kwartale 2020 r. od czwartego kwartału 2019 r. Włochy i Indonezja odnotowały wzrost odpowiednio o 30% i 25%. W Stanach Zjednoczonych czas spędzany w aplikacjach wzrósł o 15%.


Według App Annie przeciętny użytkownik spędza obecnie 4 godziny i 20 minut dziennie na swoim smartfonie.

Średni miesięczny czas spędzony w aplikacjach mobilnych wg krajów (2Q 2020)

Ale konsumenci nie tylko uruchamiają aplikacje, które już zainstalowali na swoich telefonach – również pobierają nowe. W drugim kwartale konsumenci pobrali prawie 35 miliardów nowych aplikacji, co jest rekordowym wynikiem.

Liczba pobrań ze sklepu Google Play osiągnęła 25 miliardów , co stanowi 10% wzrost rok do roku. Indie i Brazylia były dwoma największymi rynkami Google Play w tym kwartale.

Liczba pobrań aplikacji ze sklepów App Store i Google Play (2Q 2020)

Liczba pobrań aplikacji na iOS-a wzrosła o 20% rok do roku, osiągając prawie 10 miliardów. Stany Zjednoczone i Chiny były największymi rynkami pobierania ze sklepu App Store, ale Stany Zjednoczone i Arabia Saudyjska odnotowały największy wzrost w ujęciu kwartalnym. Ta ostatnia prawdopodobnie została przypisana ogólnokrajowej blokadzie i zamknięciu szkół, co spowodowało, że liczba pobrań aplikacji w tym kraju osiągnęła najwyższy w historii poziom w kwietniu i 100% wzrost rok do roku na urządzeniach z systemem iOS.

Sprawdź również: Jak zmieniło się korzystanie z internetu i mobile’a w dobie COVID-19?

App Annie zauważa, że ​​w tym kwartale gry były pobierane na rekordowym poziomie – pobrano w sumie 14 miliardów gier. W pierwszym tygodniu drugiego kwartału cotygodniowe pobieranie gier mobilnych pobiło rekordy na poziomie ponad 1,2 miliarda, a tygodniowe poziomy pobierania utrzymywały się średnio na poziomie 1 miliarda w całym kwartale, co stanowi wzrost o 20% rok do roku.

Średnia tygodniowa liczba pobrań gier mobilnych na świecie (2Q 2020)

Aplikacje inne niż gry stanowiły ponad połowę (55%) nowych pobrań na Androida i 70% na iOS.

Mówiąc dokładniej, najważniejsze kategorie poza grami to „Narzędzia” i „Rozrywka” w Google Play oraz „Zdjęcia i wideo” oraz „Rozrywka” na iOS-ie. Silny wzrost odnotowały tez inne kategorie, w tym „Biznes”, „Zdrowie i fitness” oraz „Edukacja”, w których kwartalne wzrosty pobrań wyniosły odpowiednio 115%, 75% i 50% w Google Play. Natomiast aplikacje z kategorii „Zdrowie i fitness”, „Zakupy” i „Medycyna” odnotowano silny wzrost o 30%, 25% i 20%.

Dzięki rekordowemu pobieraniu i korzystaniu z aplikacji mobilnych znacznie wzrosły wydatki konsumenckie, szczególnie wśród usług przesyłania strumieniowego wideo.

Wydatki na aplikacje na świecie – iOS i Android (2Q 2020)

W drugim kwartale konsumenci wydali rekordową kwotę 27 miliardów dolarów na aplikacje, wzrost o 15% rok do roku do 17 miliardów dolarów na iOS-ie i wzrost o 25% do 10 miliardów dolarów na Androidzie.

Wydatki na gry stanowiły 19 miliardów dolarów, co stanowi wzrost o 15% w stosunku do kwartału. W Google Play odnotowano znaczny wzrost o 25% kwartał do kwartału, co stanowi dwukrotność wzrostu na iOS-a.

Ranking najpopularniejszych gier mobilnych na świecie (2Q 2020)
  • Aplikacje inne niż gry stanowiły 35% wydatków na iOS-ie. Stany Zjednoczone i Chiny mają największy udział w grach i aplikacjach innych niż gry na iOS-a w tym kwartale.
  • Aplikacje inne niż gry stanowiły 15% wydatków na Androidzie. Stany Zjednoczone, Japonia i Korea Południowa były największymi rynkami zarówno aplikacji i gier w Google Play.

Oprócz kategorii „Gry” najważniejsze kategorie Google Play to „Społecznościowe” i „Rozrywka”. App Annie zauważa, że ​​wzrost w kategorii „Rozrywka” napędzały głównie Disney+ i Twitch.

Pod systemem iOS „Rozrywka”, „Zdjęcia i wideo”oraz „Gry” były najsilniejszymi kategoriami pod względem wydatków konsumenckich. Tutaj TikTok przyspieszył rozwój w kategorii „Zdjęcia i wideo”, stając się najlepiej sprzedającą się aplikacją na iOS-a w sklepie App Store na całym świecie w drugim kwartale 2020 roku – wszystko dzięki sprzedaży wirtualnych prezentów służących do przesyłania strumieniowego streamerów.

Ranking najpopularniejszych aplikacji mobilnych na świecie (2Q 2020)

Podczas gdy wiele działań mających miejsce na urządzeniach mobilnych podczas pandemii wiąże się z zabawą – na przykład oglądanie filmów lub granie w gry – kilka z najlepszych aplikacji w tym kwartale było związanych z pracą.

Zoom stał się numerem 2. wśród najczęściej pobieranych aplikacji na całym świecie w drugim kwartale 2020 roku. Google Meet był na 7. miejscu.

Tymczasem TikTok był najlepszą aplikacją pod względem pobrań i wydatków, a także numerem 7 wśród aktywnych użytkowników miesięcznie. To prawdopodobnie zmieni się w nadchodzących miesiącach z powodu zakazu w Indiach.

źródło: App Annie | TechCrunch