Najcenniejsze marki na świecie w 2020 roku

Sprawdź najnowszy raport 100 najcenniejszych marek na świecie w 2020 roku przygotowanego przez BrandZ (WPP/Kantar).

TOP 10 najbardziej wartościowych marek na świecie w 2020 roku (BrandZ, WPP/Kantar)

Według tegorocznego raportu Top 100 najbardziej wartościowych marek globalnych 2020 roku (oryg. Top 100 Most Valuable Global Brands 2020), firmą, która może pochwalić się najwyższą wartością marki jest obecnie Amazon, szacowana na 415 855 milionów dolarów – co plasuje ją na szczycie tej szczególnej listy już drugi rok z rzędu.

Na dugim miejscu znalazło się Apple z szacowaną wartością 352 206 milionów dolarów. Trzecia pozycja przypadła Microsoftowi z 326 544 mld dolarów, a niewiele mniej bo na 323 601 mln dolarów wyceniono markę Google, która zajęła czwarte miejsce.

Marki technologiczne całkowicie zdominowały pierwszą dziesiątkę, jednocześnie dominują marki amerykańskie. Dwa wyjątki to dwaj giganci z Chin – Tencent i Alibaba, które zajęły odpowiednio 6. i 7. miejsce.


TOP 10 najcenniejszych marek na świecie w 2020 roku wg BrandZ

  1. Amazon (415 855 mln $) – retail
  2. Apple (352 206 mln $) – technology
  3. Microsoft (326 544 mln $) – technology
  4. Google (323 601 mln $) – technology
  5. VISA (186 809 mln $) – payments
  6. Alibaba Group (152 525 mln $) – retail
  7. Tencent (150 978 mln $) – technology
  8. Facebook (147 190 mln $) – technology
  9. McDonald’s (129 321 mln $) – fast food
  10. Mastercard (108 129 mln $) – payments

Zobacz pełną 100 na poniższym wideo:

2020 BrandZ Global TOP 100

źródło: BrandZ 2020 | WPP | Kantar