Firma Coca-Cola poinformowała, że dołącza do akcji „Stop Hate For Profit” i wstrzymuje wszystkie swoje reklamy na platformach społecznościowych na całym świecie przez co najmniej 30 dni począwszy od 1 lipca 2020 roku.
Nowa akcja społeczna jest częścią szerszego bojkotu reklamowania się na Facebooku i Instagramie zorganizowanego przez Anti-Defamation League, NAACP i inne organizacje w ramach kampanii o nazwie „Stop Hate For Profit”. Coca-Cola idzie o krok dalej niż niektóre z firm i wprowadza globalny zakaz wszystkich reklam na platformach społecznościowych, nie tylko na Facebooku i Instagramie. Sugerowałoby to, że bojkot dotknie również Twittera, YouTube’a i inne platformy.
Począwszy od 1 lipca firma Coca-Cola wstrzyma płatne reklamy na wszystkich platformach społecznościowych na całym świecie przez co najmniej 30 dni” – czytamy w oświadczeniu prezesa firmy Coca-Cola, James Quincey, opublikowanym na stronie internetowej marki. Poświęcimy ten czas na ponowną ocenę naszych standardów reklamowych i zasad w celu ustalenia, czy potrzebne są wewnętrzne korekty, i czego więcej powinniśmy oczekiwać od naszych partnerów w mediach społecznościowych, aby pozbyć się z platform nienawiści, przemocy i nieodpowiednich treści. Damy im do zrozumienia, że oczekujemy od nich większej odpowiedzialności, działania i przejrzystości.
Wcześniej dzisiaj Unilever dołączył do Verizon (dwie największe firmy uczestniczące w bojkocie jeszcze przed zaangażowaniem się Coca-Coli0. Dyrektor generalny Facebooka Mark Zuckerberg, ogłosił także serię zmian w polityce, które, choć nie są wyraźną reakcją na bojkot, wydają się mieć na celu rozwiązanie części problemu związanego z krytyką największych reklamodawców, z jaką firma musiała się ostatnio zmierzyć w związku z brakiem moderowania gwałtownych gróźb, nawoływania do nienawiści i dezinformacji zamieszczonych przez prezydenta Donalda Trumpa oraz inne kontrowersyjne relacje i posty stron.
Mimo, że bojkot może wywoływać falę złej prasy dla Facebooka i Instagrama, jest mało prawdopodobne, że wszyscy najwięksi reklamodawcy wstrzymujący wydatki na reklamę na jeden miesiąc będą mieć znaczący wpływ na wyniki finansowe Facebooka, ponieważ większość przychodów z reklam firmy pochodzi z reklam od małych i średnich firm.
Facebook nie odpowiedział jeszcze na prośbę o komentarz dotyczący decyzji Coca-Coli.
Kampania Stop Hate For Profit rozpoczęła się w zeszłym tygodniu, zaczynając od popularnych marek sportowych i outdoorowych, takich jak The North Face i Patagonia. Od tego czasu zyskała popularność w głównym nurcie amerykańskiej korporacji po otrzymaniu wsparcia od marki lodów Ben & Jerry’s i dystrybutora filmów Magnolia Pictures. W otwartym liście opublikowanym wczoraj przez ADL czytamy bardziej konkretne szczegóły dotyczące zmian, które bojkot stara się wymusić na polityce Facebooka i jego podejściu do moderacji.
Dzisiaj prosimy wszystkie firmy o solidarność z naszymi najbardziej głęboko zakorzenionymi amerykańskimi wartościami wolności, równości i sprawiedliwości oraz nie reklamowanie się w serwisach Facebooka w lipcu (…) Prześlijmy potężny komunikat na Facebooku: Twoje zyski nigdy nie będą warte promowania nienawiści, bigoterii, rasizmu, antysemityzmu i przemocy.
źródło: Stop Hate For Profit | The Verge