Kolejne firmy dołączają do rosnącej liczby reklamodawców bojkotujących Facebooka, w ramach akcji #StopHateForProfit, z powodu braku reakcji na mowę nienawiści na tej platformie.
W swoim wtorkowym tweecie Ben & Jerry’s ogłosił, że wstrzymuje płatne reklamy na Facebooku i Instagramie, w związku z polityką firmy dotyczącą mowy nienawiści: Facebook, Inc. musi podjąć jasne i jednoznaczne działania, aby powstrzymać przed wykorzystywaniem platformy przez użytkowników do szerzenia rasizmu i nienawiści – czytamy. Producent lodów z Vermont dołączył tym samym do rosnącej listy reklamodawców bojkotujących platformę w ramach kampanii #StopHateForProfit. Działania zainicjowały grupy walczących o prawa obywatelskie, które twierdzą, że Facebook nie chce i nie jest w stanie rozwiązać tego problemu.
Facebook spotkał się z ostrą krytyką za podejście do moderowania mowy nienawiści, szczególnie w związku z odmową działania na kontrowersyjne tweety Trumpa. Producent lodów Ben & Jerry’s jasno i stanowczo zapowiedział na Twitterze, że przestanie reklamować się na Facebooku z powodu obaw o rolę mediów społecznościowych w szerzeniu mowy nienawiści.
Wstrzymamy wszystkie płatne reklamy na Facebooku i Instagramie w USA w celu wsparcia kampanii #StopHateForProfit – zapowiedziała firma.
Bojkot reklamodawców na Facebooku to odpowiedź na zeszłotygodniowe wezwanie grup walczących o prawa obywatelskie, w tym Krajowe Stowarzyszenie na Rzecz Popierania Ludności Kolorowej (The National Association for the Advancement of Colored People, NAACP) i Anti-Defamation League, aby reklamodawcy zrezygnowali z umieszczania płatnych reklam na tej platformie.
Grupy stwierdziły, że Facebook wzmacnia białe supremacje, zezwala na posty nawołujące do przemocy i zawierają dezinformację, i nadal nie chce podejmować znaczących kroków w celu rozwiązania tych problemów.
Ben & Jerry’s, który od lat prowadzi kampanię przeciwko nierównościom rasowym, dołącza do rosnącej listy firm, które dołączyły do bojkotu, w tym The North Face, Patagonia i REI. Oświadczenie zostało zamieszczone także na stronie internetowej firmy.
Facebook boryka się z coraz większym sprzeciwem ze względu na swoją rolę w rozpowszechnianiu dezinformacji i szkodliwych treści, szczególnie w wyniku odmowy działania w sprawie kontrowersyjnych wpisów zamieszczanych przez Trumpa dotyczących dezinformacji wyborczej i protestów na tle rasowym.
źródło: Ben & Jerry’s | Business Insider | twitter