Badanie „Run to feel” wskazuje, że pandemia obudziła w nas zamiłowanie do sportu

Sport podczas pandemii cieszy się całkiem spora popularnością – ASICS przedstawia nowe badania w ramach kampanii „Run to feel” – sprawdź szczegóły!

Marka ASICS zainaugurowała kampanię pod hasłem „Run to feel”, przedstawiając nowe badania, z których wynika, że izolacja oraz społeczna kwarantanna jednoznacznie przełożyły się na wzrost popularności biegania. 73% osób, które zaczęły uprawiać bieganie w trakcie pandemii, zamierza kontynuować swoją przygodę z tym sportem również po jej zakończeniu. Ponad jedna trzecia regularnie ćwiczących biega teraz częściej niż przed wybuchem pandemii, a 81% respondentów twierdzi, że bieganie pozwala im oczyścić umysł w myśl hasła „ w zdrowym ciele zdrowy duch!”. 

Badanie opinii przeprowadzone przez markę ASICS objęło swoim zasięgiem 14 tysięcy osób z 12 różnych krajów. Mimo utraty możliwości uprawiania wielu dyscyplin sportowych ze względu na obowiązek zachowania dystansu społecznego, 36% biegaczy jest bardziej aktywnych niż przed wprowadzeniem restrykcji. Ponadto, 79% z nich twierdzi, że sport pozwala im zachować większy rozsądek oraz kontrolę nad swoim życiem.

Dane z aplikacji Runkeeper, służącej do śledzenia sportowych postępów, pokazują, że biegacze, niezależnie od poziomu zaawansowania, coraz chętniej liczą swoje kroki. W kwietniu odnotowano rekordowy wzrost rejestracji na całym świecie o 252%. O 44% wzrosła natomiast miesięczna liczba aktywnych użytkowników w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku. Odnotowano także 62% skok osób biegających przynajmniej raz w tygodniu. 


Poczucie wolności

Zrealizowane badanie ujawniło także inny ciekawy trend, że dla większości osób bieganie to nie tylko sposób na poprawienie kondycji fizycznej, ale również psychicznej. 67% badanych stwierdziło, że regularny trening pomaga im radzić sobie w stresujących sytuacjach, do jakich bez wątpienia zalicza się pandemia. 78% biegaczy uznało, że dzięki aktywności czują się zdrowsi i mają większą kontrolę nad własnym życiem. Niewiele więcej, 81% osób zasygnalizowało, że bieganie pozwala im oczyścić umysł.

(Kliknij na poniższą infografikę, aby powiększyć.)

Infografika: dane z badania „Run to feel” (ASICS)

Bieganie po pandemii

Osoby, które zaczęły biegać w trakcie pandemii, zadeklarowały, że chętnie będą kontynuować swoją sportową przygodę także po zakończeniu kryzysu. 73% stwierdziło, że będzie uprawiać sport z taką samą intensywnością, podczas gdy 70% respondentów nie wyobraża sobie życia bez biegania.

Założeniem kampanii „Run to feel” jest między innymi edukacja biegaczy w zakresie doboru odpowiedniego obuwia zgodnie z hasłem „Znajdź swoje idealne buty”. Badania wskazują, że nawet cztery na pięć osób może korzystać z niewłaściwych modeli. 

*ASICS przebadał 14 000 regularnie ćwiczących osób w 12 krajach. Przedział wiekowy: 18-64 lata, ćwiczący przynajmniej raz w tygodniu. Każdy kraj reprezentowało 1000 respondentów, chyba że podano inaczej. Rynki: Australia, Brazylia, Chiny, Francja, Niemcy, Indie, Włochy, Japonia, Rosja, Hiszpania, Wielka Brytania (2000) i Stany Zjednoczone (2000).

*Raport „Trendy użytkownika aplikacji Runkepper. Bieganie w erze COVID-19”, maj 2020.

źródło: ASICS