Apple ponownie wydało liczne aktualizacje aplikacji mobilnych pod systemem iOS 13.5 – jest to potencjalnie związane z najnowszym błędem uruchamiania aplikacji.
Od kilku godzin w sklepie App Store może na Ciebie czekać kilka lub kilkadziesiąt oczekujących aktualizacji zainstalowanych na Twoim iPhonie lub iPadzie aplikacji mobilnych pod systemem iOS 13.5 lub iPadOS 13.5. Na liście mogą być widoczne także aplikacje, które aktualizowałeś jeszcze 18 maja br. – czyli przed wydaniem najnowszego uaktualnienie mobilnego systemu operacyjnego iOS/iPadOS 13.5. W wielu przypadkach daty wymienione dla nowych aktualizacji aplikacji sięgają nawet dziesięciu dni.
Apple nie udostępniło żadnych informacji na temat tego, dlaczego aktualizacje już wcześniej zaktualizowanych aplikacji zostały ponownie wydane, ale niektórzy użytkownicy podejrzewają, że może to być związane z niedawnym problemem „Ta aplikacja nie jest już dostępna dla Ciebie, musisz kupić ją w App Store”, który uniemożliwiał uruchomienie aplikacji, chyba że zostaną one usunięte (bez usuwania danych aplikacji), a następnie ponownie zainstalowane.
Możliwe, że wystąpił problem z wygasłym certyfikatem lub innym poświadczeniem związanym z udostępnianiem aplikacji, a firma Apple musiała ponownie wydać te aktualizacje, aby dołączyć prawidłowy certyfikat do każdej z aplikacji, której dotyczy problem, aby rozwiązać problem z wyskakującym komunikatem.
Zobacz także:
Jeśli więc widzisz niezwykłą liczbę aktualizacji aplikacji dostępnych w sklepie App Store, nie jesteś sam i spokojnie możesz je zaktualizować ponownie.
źródło: Apple