Bank Pekao jest pierwszym bankiem w Polsce, który wdrożył w swoich oddziałach obsługę klientów posługujących się e-dowodami z warstwą elektroniczną.
Klienci Banku Pekao, którzy udadzą się do oddziału, mogą potwierdzić swoją tożsamość dowodem elektronicznym (e-dowodem). Pekao jako pierwszy bank w Polsce umożliwia obsługę e-dowodu, czyli nowego dowodu osobistego zawierającego specjalną warstwę cyfrową (tzw. chip), który umożliwia szybką i precyzyjną identyfikację. Pierwsze placówki banku zostały już wyposażone w czytniki e-dowodów.
Dowód elektroniczny jest bezpłatnie wydawany w dowolnym urzędzie miasta lub gminy na terenie całego kraju. W warstwie cyfrowej e-dowodu zapisane są dane widoczne na blankiecie dowodu osobistego, w tym: kolorowe zdjęcie, dane osobowe, termin ważności. Dokument posiada niewidoczny, wbudowany mikroprocesor. To w nim, oprócz danych osobowych, umieszczone zostały również certyfikaty elektroniczne umożliwiające identyfikację, uwierzytelnianie posiadacza e-dowodu oraz podpisywanie dokumentów w systemach komputerowych.
Celem wprowadzenia w ubiegłym roku przez państwo e-dowodu była poprawa bezpieczeństwa oraz umożliwienie obywatelom szerokiego dostępu do usług elektronicznych, w tym do administracji publicznej, świadczeń zdrowotnych, sądów, urzędów skarbowych, czy stanu cywilnego. Dowód elektroniczny może być wykorzystywany także w usługach komercyjnych, dla których wymagany jest zwiększony stopień bezpieczeństwa np. w bankowości. Bank Pekao jako pierwszy w Polsce wyszedł naprzeciw oczekiwaniom swoich klientom, wyposażając oddziały w czytniki e-dowodów.
Może Cię zainteresować także:
Dowód elektroniczny jest też wygodny w obsłudze dla doradcy. Bankier posługując się nim, wykorzystuje specjalny czytnik e-dowodu, który przyspiesza obsługę – przede wszystkim weryfikację tożsamości klienta, a w kolejnym etapie także autoryzację realizowanych przez niego transakcji. Po sczytaniu dowodu doradcy wyświetla się na ekranie duże wyraźne zdjęcie jego posiadacza. Dane z dokumentu, np. PESEL, są automatycznie odczytywane, przez co bankier błyskawicznie odszukuje klienta w systemie i nie musi ich nigdzie przepisywać, np. przy wnioskowaniu o nowy produkt, co również eliminuje ewentualne pomyłki. Ze względu na to, że dowód elektroniczny po umieszczeniu w czytniku jest automatycznie sprawdzany w bazach zewnętrznych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji – zarówno doradca, jak i bankier mają pewność, że dowód jest aktualny i nie został zastrzeżony.
Obecnie Bank Pekao uruchomił obsługę e-dowodu w 31 swoich oddziałach w największych miastach w Polsce i w najbliższym czasie sukcesywnie będzie rozszerzać dostępność tej metody na kolejne placówki. Drzwi oddziałów, w których dostępna jest obsługa dowodu elektronicznego, zostały oznaczone specjalnym logo: „obsługa e-dowodu”.
źródło: Bank Pekao SA