Netflix nie chce, aby jego użytkownicy płacili za coś, z czego nie korzystają, dlatego przypomni zapominalskim subskrybentom o odpięciu swoich metod płatności i anulowaniu usługi.
Znasz to uczucie, gdy uświadamiasz sobie, że płacisz za usługę, z której od dawna nie korzystasz? Firma Netflix nie chce, żeby jej klienci płacili za coś, czego nie używają. Dlatego poprosi wszystkich użytkowników, którzy nie oglądali żadnych treści w serwisie Netflix od roku, aby potwierdzili, czy chcą kontynuować swoje członkostwo. O to samo poprosi użytkowników, którzy nie korzystali z serwisu przez co najmniej dwa lata. E-maile i powiadomienia w aplikacji z przypomnieniem będą wysyłane jeszcze w tym tygodniu.
Jeśli użytkownik nie potwierdzi, że chce kontynuować abonament w serwisie Netflix, automatycznie będzie anulowany. Każdy użytkownik, który później zmieni zdanie, będzie mógł łatwo odnowić abonament w serwisie Netflix.
Nieaktywne konta stanowią obecnie mniej niż 0,5% ogólnej bazy subskrybentów serwisu Netflix (to tylko kilkaset tysięcy użytkowników) i są już uwzględnione w wynikach finansowych firmy.
Gigant streamingu chce, aby zarówno rejestracja w serwisie, jak również anulowanie abonamentu były proste. Dlatego każdy, kto anuluje konto i ponownie dołączy do serwisu w ciągu 10 miesięcy, nadal będzie mieć dostęp do swoich ulubionych tytułów, profili, preferencji oglądania i szczegółów konta.
Nowa strategia utrzymywania tylko aktywnych kont ma pomóc klientom serwisu zaoszczędzić ciężko zarobione pieniądze!
źródło: Netflix Polska