„Netflix. To się nigdy nie uda” – opowieść o tym, jak powstawał Netflix

W najnowszej książce pod tytułem „Netflix. To się nigdy nie uda”, założyciel Netfliksa Marc Randolph opowiada o początkach firmy, zarządzaniu i drodze do sukcesu!

Netflix. To się nigdy nie uda.

W czasach, gdy Marc Randolph zakładał firmę, nikt nie wyobrażał sobie wysyłkowej wypożyczalni filmów. Wszyscy, nawet jego żona, przekonywali go, że „to się nie uda”. Marc Randolph nie porzucił jednak swojej idei, choć Netflix w dzisiejszym kształcie znacznie różni się od pierwotnego pomysłu. Ze startupu z problemami zmienił się jednak w prężne przedsiębiorstwo, które wyceniane jest obecnie na blisko 200 miliardów dolarów.

Kiedy w 1997 roku Marc Randolph wpadł na pomysł wykorzystania internetu do wypożyczania filmów DVD, na rynku królowały stacjonarne wypożyczalnie filmów, wszyscy naliczali kary za przetrzymywanie kaset, o streamingu wideo nikt jeszcze nie słyszał, a upowszechnienie się technologii DVD wydawało się równie bliskie, co wprowadzenie latających deskorolek. 

Na początku niewielu wierzyło w ten rewolucyjny startup, a na każdym kroku czaiły się przeszkody. Marc Randolph, który musiał przekonać własną matkę do zainwestowania w swój biznes, walczyć z padającymi serwerami w dniu uruchomienia serwisu, a nawet zachęcać Blockbustera do przejęcia firmy, teraz pokazuje, jak każdy wytrwały, obdarzony intuicją i determinacją człowiek może zmienić świat – nawet jeśli wszyscy wokół mówią, że to się nie uda. 


Jak rozwinąć startup? Jak założyć firmę? Jakich ludzi dobrać do współpracy? Jak znaleźć dobrą siedzibę firmy oraz jak zarządzać ludźmi, by poczuli się częścią przedsiębiorstwa? Na te wszystkie pytania założyciel Netflixa odpowiada w tej książce. Netflix. To się nigdy nie uda to znakomity poradnik dla każdego, kto marzy o własnym biznesie.

Czego się dowiesz z tej książki?

Ta książka jest również ciekawą biografią człowieka, który był przekonany, że wymyślił coś odkrywczego. Musiał tylko metodą prób i błędów odgadnąć, co zrobić, by to zadziałało. O tym właśnie jest ta książka. Prawdziwy amerykański sen, który rozegrał się w samym sercu Doliny Krzemowej.

Netflix. To się nigdy nie uda jest nie tylko doskonałą przypowieścią o spełnianiu marzeń, ale też jedną z najbardziej spektakularnych i mądrych lekcji przedsiębiorczości.

  • Jakie były początki startupu, który dziś wyceniany jest na 200 mld dolarów.
  • Jak Mark Randolph zbudował zespół, który poczuł się integralną częścią firmy.
  • Czy Netflix mógł zostać przejęty przez Amazona.
  • Dlaczego w dniu uruchomienia serwisu padły serwery, a rzekomy film z przesłuchania Billa Clintona mógł stać się gwoździem do trumny przedsiębiorstwa.
  • Poznasz ciekawe przykłady dotyczące organizacji czasu pracy przedsiębiorstwa, zatrudniania i zwalniania ludzi, kultury organizacyjnej firmy.
Okładka książki „Netflix. To się nigdy nie uda”(przód i tył)

Netflix. To się nigdy nie uda

CENA OD 26,30 zł

stan na 21 maja 2020 r.

Sprawdź, gdzie i za ile kupić tę książkę!

Opis z okładki książki „Netflix. To się nigdy nie uda”:

Idea, wiara i przekonanie. Opowieść o tym, jak powstawał Netflix

Dawno, dawno temu na rynku królowały stacjonarne wypożyczalnie filmów. Wszyscy naliczali kary za przetrzymywanie kaset, o streamingu wideo nikt jeszcze nie słyszał, a upowszechnienie się technologii DVD wydawało się równie bliskie, co wprowadzenie latających deskorolek. Tak właśnie wyglądał świat w 1997 roku, kiedy Marc Randolph wpadł na pewien pomysł: wykorzystać internet do wypożyczania filmów DVD. Razem z Reedem Hastingsem, głównym inwestorem, założył firmę, a sam objął fotel dyrektora generalnego.

Teraz, przy blisko 170 milionach subskrybentów, triumf Netflixa wydaje się czymś oczywistym, ale na początku niewielu wierzyło w ten rewolucyjny start-up, a na każdym kroku czaiły się przeszkody. Marc Randolph, który musiał przekonać własną matkę do zainwestowania w swój biznes, walczyć z padającymi serwerami w dniu uruchomienia serwisu, a nawet zachęcać Blockbustera do przejęcia firmy, teraz pokazuje, jak każdy wytrwały, obdarzony intuicją i determinacją człowiek może zmienić świat – nawet jeśli wszyscy wokół mówią, że to się uda.

Ta książka jest nie tylko opowieścią z pierwszej ręki o początkach legendarnego przedsiębiorstwa. To także odpowiedź na fundamentalne pytania o podejmowanie ryzyka tak w interesach, jak i w życiu prywatnym: Jak zacząć? Jak przetrwać rozczarowanie i klęskę? Jak poradzić sobie z sukcesem? Czym w ogóle jest sukces?

Od pomysłu, przez budowanie zespołu, aż po świadomość, kiedy należy odpuścić. Netflix. To się nigdy nie uda jest nie tylko doskonałą przypowieścią o spełnianiu marzeń, ale też jedną z najbardziej spektakularnych i mądrych lekcji przedsiębiorczości.

źródło: informacje wydawcy