Trójka traci fanów na Facebooku

Ostatnie wydarzenie wokół radiowej Trójki nie wyglądają ciekawie, od marca stacja masowo traci fanów również na Facebooku – fani masowo odlajkowują profil radia.

To smutne, że radio na którym wychowywały się całe pokolenia, w tym ja odchodzi w tak przykry sposób w zapomnienie. Po odejściu Wojciecha Manna, a teraz także Marka Niedźwieckiego, Hirka Wrony, Marcina Kydryńskiego oraz odcięciu się wielu artystów od tej anteny, od radia odwracają się masowo także słuchacze. Dowodem są nie tylko liczne wyrazy oburzenia w komentarzach na temat tego, co dzieje się z tym radiem, ale także statystyka fanpage’a na Facebooku.

Dla przypomnienia: w marcu tego roku po 55 latach pracy w Programie 3 Polskiego Radia, Wojciech Mann odszedł z radia – rozstanie ze stacją było (jak sam przyznaje) sposób w jaki rozstano się jego redakcyjną koleżanką Anną Gacek, która została odsunięta od pracy z dnia na dzień, bez możliwości pożegnania ze słuchaczami. – Decyzja ma związek ze wszystkim, ale oczywiście też z tym, jak potraktowano Anię – powiedział Mann.

W zeszły piątek 15 maja 2020 roku na antenie Trójki odbyło się 1998 notowanie Listy Przebojów Programu Trzeciego (tylko 2 notowania do jubileuszowych 2 tysięcznego notowania!), które przez dyrekcję radia zostało anulowane ze względu na „wykryte nieprawidłowości”. Sprawa stała się już na tyle głośna i polityczna, że oburzone są wszystkie strony sceny politycznej w Polsce – jednym słowem paranoja.


W opublikowanym dzisiaj kolejnym oświadczeniu dyrektora-redaktora Trójki Tomasza Kowalczewskiego, radio wskazuje, że to Marek Niedźwiecki „dokonał ręcznej manipulacji polegającej na zmianie kolejności piosenek, na które głosowali słuchacze”. Tłumaczenie jest na tyle pokrętne, że ciężko je nawet komentować.

Z naszych ustaleń wynika, że to prowadzący tego dnia audycję zdecydował o przestawieniu piosenki »Twój ból jest większy niż mój« na miejsce pierwsze, a piosenka wybrana przez słuchaczy z największą liczbą głosów spadła na miejsce szóste. Przez te zabiegi ucierpieli inni wykonawcy i nie była to niestety pierwsza taka ingerencja w wolę słuchaczy.

To bardzo mocne zarzuty, jednak podejrzewam, że im większe brnięcie w tę przedziwną sytuację, tym inteligentni słuchacze Trójki coraz bardziej stają się rozjuszeni i żegnają się nie tylko z radiem pod każdym względem, także na Facebooku.

Statystyki Trójki na Facebooku mówią same za siebie

Liczba fanów Programu Trzeciego Radia na Facebooku od grudnia 2019 do maja 2020 (źródło: SocialBakers)

Od marca (czyli od chwili odejścia Wojciecha Manna) z Trójki, od stacji zaczęli odwracać się fani radia. Jeszcze 8 marca, według danych w serwisie SocialBakers, stację lubiło na Facebooku 314.243 fanów.

Zaledwie dwa tygodnie później stacja straciła ponad 6,5 tys. fanów do liczby 307.577. Liczba ta systematycznie spada i dzisiaj stację obserwuje 291.571 osób a lubi 296.458 – w momencie pisania tego wpisu liczby te stale spadały – stronę Trójki na Fejsie odlajkowało w ciągu godziny 370 osób:

Spadek liczby fanów Trójki w ciągu godziny 17 maja 2020 r. od godz. 20.50 do 21.50

W sumie od 8 marca do dzisiaj do godziny 21.30 od trójki odwróciło się ponad 17,7 tys. fanów (z czego bardzo duży skok nastąpił w ten weekend) – a liczba polubień po każdym odświeżeniu strony maleje.

Nie sądzę, aby to radio podniosło się po tych wydarzeniach – na pewno wraz z redaktorami odeszli także fani, a inni słuchacze, który pozostawali przy radiu jeszcze z sentymentu, teraz nie będą już patrzyli na nie jak kiedyś.

Nadzieją dla legend Trójki, którzy odeszli z radia, jest rodzący się właśnie projekt Nowy Świat, który właśnie powstaje i wspierany jest w serwisie Patronite.

Piosenkę o znikaniu pt. Mój kraj znika, niekoniecznie fanów Trójki na fejsie, opublikował dzisiaj Fisz Emade Tworzywo. Prezentując w tekście i na kolejno zdejmowanych koszulkach swoje oburzenie – z wymownym ostatnim T-Shirtem:

źródło: SocialBakers | Polskie Radio | Facebook