Epic Games zapowiedziało popularny silnik Unreal Engine 5 prezentując jego funkcje na wersji demonstracyjnej, która renderowana jest bezpośrednio konsoli PlayStation 5!
Po ośmiu latach od wprowadzenia Unreal Engine 4 firma Epic Games jest w końcu gotowa, aby zaprezentować silnik Unreal Engine 5, który zostanie wydany w wersji poglądowej na początku przyszłego roku, a premiera nastąpi pod koniec roku. Unreal Engine 5 wykorzystuje wydajność konsol nowej generacji, takich jak PlayStation 5 i Xbox Series X. Konsole obsługują niesamowite rozdzielczości i liczbę klatek na sekundę, ale dyrektor generalny Epic Games Tim Sweeney, był bardzo podekscytowany tym, jak nowy sprzęt obsługuje przechowywanie danych – coś, co według niego doprowadzi do „niesamowitych wydajności” – lepszych niż jakikolwiek komputer do gier.
W Unreal Engine 5 dużą ewolucją wydaje się być dynamiczne renderowanie, umożliwiające programistom umieszczanie masowo złożonych obiektów z milionami wielokątów w grach i opieranie się na silniku, aby określić, jak misternie można renderować obiekt na ekranie. W przypadku PlayStation 5 jest to dość skomplikowane. Epic Games zaprezentowało nowy silnik działający na PS5 w naprawdę oszałamiającej wersji demonstracyjnej.
Problem programistów gier związany ze skalowalnością przekształcamy w nasz problem – mówi CEO Epic Games Tim Sweeney.
Sweeney twierdzi, że wersja demonstracyjna przedstawia to, co dzieje się, gdy renderowane wielokąty zmniejszają się do wielkości poszczególnych pikseli. Zobaczymy to wszystko, co będziemy mogli uzyskać, dopóki nie podłączymy monitora o wyższej rozdzielczości lub dopóki nie przyjdzie 8K lub 16K.
Zobacz jak będą wyglądały hiperrealistyczne gry z wykorzystaniem nowej generacji Unreal Engine 5:
Główne postępy w Unreal Engine 5 koncentrują się wokół pary nowych produktów o nazwie Nanite i Lumen:
- Nanite związany jest ze wspomnianym produktem do dynamicznego renderowania, pozwalającym na uzyskanie bardzo szczegółowych scenerii.
- Lumen jest nowym rurociągiem do dynamicznego podświetlania scen, pozwalającym na bardziej realistyczne oświetlenie cyfrowych zasobów.
Nowa aktualizacja zwiększy także łączność, wprowadzając Epic Online Services do folderów z zestawami narzędzi, które mogą pomóc deweloperom w wykorzystaniu ich gier online na wielu platformach, łącząc urządzenia mobilne, konsole i komputery, podobnie jak robi to Fortnite.
Oprócz wiadomości o wydaniu dużej aktualizacji, Epic Games podzieliło się tym, że Fortnite, który, jak można się spodziewać, wykorzysta silnik Unreal Engine 5, będzie tytułem premierowym na PlayStation 5 i Xbox Series X. Podczas gdy kreskówkowy styl gry nie przekroczy granic tak samo jak hiperrealistyczne tytuły jak ten powyżej, dodanie konsol nowej generacji oznacza więcej platform, na których będzie można grać.
źródło: Epic Games | Eurogamer | TechCrunch