UPC Polska w 1. kwartale 2020 roku

Operator UPC zwiększył liczbę swoich klientów i cyfrowych subskrypcji w pierwszym kwartale 2020 roku – sprawdź najważniejsze dane!

UPC (!Q 2020) – najważniejsze wydarzenia

W pierwszym kwartale 2020 roku UPC Polska zwiększyło bazę klientów o 6 200 do łacznej liczby 1 490 000, a cyfrowych subskrypcji o 17 000 do 3 184 600, co oznacza siódmy z rzędu kwartał wzrostu. W ujęciu rok do roku liczba klientów wzrosła aż o 31 800, a wszystkich usług o 100 000.

Najważniejsze wydarzenia 1. kwartału:

  • Wprowadzenie programu #DziałamyZTroską, aby wesprzeć klientów, lokalne społeczności oraz pracowników w czasie pandemii COVID-19.
  • Dalszy rozwój Horizon Go dzięki 22 nowym kanałom i rozszerzonym funkcjom aplikacji.
  • Przyłączenie 14 700 nowych gospodarstw domowych do gigabitowej sieci docierającej już do 3 562 500 domostw.
  • Dynamiczny wzrost liczby klientów usług komórkowych do poziomu 16 200 na koniec I kw. 2020.
  • Podpisanie z zewnętrznymi partnerami nowych porozumień dotyczących dostępu do sieci POPC FTTH, aby uruchomić usługi UPC poza obecnym zasięgiem sieci.

Miniony kwartał był dla operatora 7. kwartałem wzrostu z rzędu – po raz kolejny pozyskał nowych klientów i zwiększył liczbę cyfrowych subskrypcji. Pomimo bezprecedensowej sytuacji, w jakiej znaleźliśmy się w obliczu COVID-19, UPC dotrzymało obietnicy dostarczania niezawodnych usług oraz zapewniania klientom najwyższej jakości obsługi.

W ramach programu #DziałamyZTroską UPC jest mocno zmotywowany, aby wspierać klientów i spełniać ich potrzeby, umożliwiając im kontakt z bliskimi, efektywną pracę i korzystanie z cyfrowej rozrywki.


Sprawdź również: Ranking ofert internetu stacjonarnego dla domu

Na koniec 1. kwartału 2020 roku 1,49 mln klientów UPC korzystało z 3.184.600 usług:

internet

1.214.300

+11.700 q/q ⬆

TV

1.276.100

+12.500 q/q ⬆

telefonia

667.200

-7.200 q/q ⬇

mobile

16.200

+7200 q/q ⬆

UPC #DziałamyZTroską podczas COVID-19

W ramach programu #DziałamyZTroską, którego celem jest zapewnienie bezpieczeństwa oraz dodatkowych korzyści klientom i społecznościom, zaoferowano „otwarte okna” do 17 kanałów, w tym dostęp do wszystkich programów dla dzieci, a także bezpłatny dostęp do wideo bibliotek czy usług na żądanie (MyPrime, Filmbox, FilmKlub).

Aby wesprzeć klientów 60+, stworzono dostosowaną dla seniorów ścieżkę w call center, w ramach której mogą oni korzystać ze spersonalizowanych rozwiązań w zakresie doradztwa i opieki. Aby wspierać społeczności, uruchomiono darmowe, zdalne warsztaty programowania UPC Future Makers. UPC wprowadziło ofertę Internet dla Edukacji, w ramach której wspólnie z Ministerstwem Cyfryzacji wspiera nauczycieli w uzyskaniu bezpłatnego szerokopasmowego dostępu do internetu.

Jakość internetu UPC potwierdzona podczas #ZostańWDomu

  • W 1. kwartale 2020 roku liczba użytkowników nielimitowanego internetu o wysokiej przepustowości od UPC wzrosła o 11 700, do poziomu 1 241 300.
  • Liczba użytkowników modemu Connect Box, pozwalającego na korzystanie z najlepszego internetu w domu, wzrosła o 9 400 w ciągu kwartału i 90 800 w ciągu roku, do poziomu 727 740. Wzrost ten wynikał z kolejnych udoskonaleń usług internetowych z wykorzystaniem technologii GigaConnect od UPC, w tym programu podnoszenia prędkości, dzięki któremu średnia prędkość internetu wzrosła do ponad 270 Mb/s.
Wyniki UPC za 1Q 2020 – statystyki

Cyfrowa rozrywka wzbogacona o nowe kanały i funkcje

Liczba subskrybentów telewizji cyfrowej wzrosła o 12 500 w ujęciu kwartał do kwartału, do poziomu 1 276 100, co dało wynik o 4 100 wyższy niż wzrost w I kwartale poprzedniego roku. Liczba użytkowników platformy Horizon wzrosła o 4 000 w całym kwartale do poziomu  743 300, co oznacza 67 300 więcej użytkowników niż rok wcześniej.

UPC dodało również 22 nowe kanały w Horizon Go, zwiększając do 157 liczbę wszystkich kanałów dostępnych w aplikacji, która pozwala na oglądanie ulubionych treści na wielu urządzeniach, w tym poza domem. Obecnie z Horizon GO mogą korzystać użytkownicy urządzeń z Android TV (w tym Chromecast), Amazon Fire TV i Apple TV.

UPC Biznes nadal rośnie

W pierwszym kwartale UPC Biznes kontynuowało pozytywny trend wzrostowy we wszystkich segmentach, koncentrując się na potrzebach klientów i pomagając im w wyzwaniach związanych z kryzysem.

Giga Ekspansja dociera do nowych klientów

W 1Q 2020 UPC dodało prawie 14 700 gospodarstw domowych do swojej nowoczesnej sieci szerokopasmowej (83 100 w ciągu roku), poszerzając jej zasięg do 3 562 500 gospodarstw domowych. Ponadto, kontynuując swoją strategię zwiększania zasięgu gigabitowej internetu i cyfrowej rozrywki, UPC podpisało umowy z Ineą i Nexerą na dostęp do ich sieci zbudowanych w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa (POPC). W związku z tym będą one świadczyć usługi hurtowe UPC w modelu BSA, co pozwoli UPC dotrzeć ze swoimi usługami cyfrowymi do milionów nowych klientów.

źródło: UPC Polska