Płatności mobilne Lidl Pay dostępne są już we wszystkich sklepach Lidl – sprawdź, jak korzystać z nowej metody płatności mobilnych?
Dostępna od dzisiaj nowa usługa Lid Pay umożliwiająca płacenie za zakupy we wszystkich sklepach Lidla w Polsce, to bezdotykowa metoda płatności mobilnych w aplikacji Lidl Plus na iPhone’a i telefony z Androidem. Teraz dzięki Lidl Pay, jednym skanem kodu z aplikacji przy kasie skorzystasz z dostępnych rabatów i zapłacisz za swoje zakupy. W ramach usługi należy zarejestrować kartę płatniczą (debetową lub kredytową) w celu dokonywania bezgotówkowej zapłaty za nabyte produkty bezpośrednio przy kasie za pomocą swojego urządzenia mobilnego.
Rejestracja w usłudze Lidl Pay odbywa się w bezpiecznym połączeniu bezpośrednio u dostawcy usług płatniczych.
Od czego zacząć, aby korzystać z Lid Pay?
Aby korzystać z Lidl Pay, musisz zarejestrować swoją kartę płatniczą (kredytową lub debetową) – możesz także zarejestrować więcej niż jedną kartę płatniczą. Przed zarejestrowaniem karty, należy utworzyć kod PIN, który nie powinien być tożsamy z PIN-em karty płatniczej. Można także skorzystać z biometrycznych metod uwierzytelniania, np. TouchID lub FaceID na iPhone’ach firmy Apple.
Po zarejestrowaniu pierwszej karty płatniczej oraz w przypadku dodania kolejnych kart, zostaniesz przekierowany na stronę dostawcy usług płatniczych w celu uzupełnienia wymaganych danych (numer karty, datę ważności, numer CVV2).
Jak dodać kartę do Lidl Pay?
- Otwórz aplikację mobilną Lidl Plus w swoim telefonie.
- Z menu wybierz zakładkę Więcej a w niej Mój portfel.
- W zakładce Moje karty kliknij Dodaj nową kartę.
- Ustal swój 4-cyfrowy kod PIN (inny niż do karty!) i go potwierdź.
- Wpisz dane swojej karty i zaakceptuj warunki korzystania z usługi.
Gotowe! Od teraz możesz płacić telefonem w sklepach Lidl za pomocą usługi Lidl Pay.
Po pomyślnym zarejestrowaniu karty, dostawca usług płatniczych wysyła potwierdzenie (tzw. token), który zostaje zapisany w profilu klienta – podobnie jak w przypadku usług Apple Pay i Google Pay. Token jest wydawany w celach identyfikacyjnych i nie zawiera żadnych danych karty płatniczej, służy wyłącznie do powiązania przez dostawcę usług płatniczych zarejestrowanej przez użytkownika karty z daną transakcją. Po pomyślnym zarejestrowaniu karty, dostawca usług płatniczych przekazuje Lidl pierwsze 6 oraz ostatnie 4 cyfry numeru karty oraz datę jej ważności.
Jak płacić za pomocą Lidl Pay?
Podczas używania karty klienta Lidl Plus istnieje możliwość wyboru płatności mobilnej Lidl Pay. Wybór ten jest aktywny tak długo, aż go nie zmienisz. W przypadku wyboru płatności mobilnej, przed dokonaniem zapłaty, musisz podać PIN w aplikacji mobilnej aby wygenerować kod cyfrowy, który jest ważny przez 15 minut (po upływie tego czasu należy wygenerować nowy kod).
Podczas płatności token zostaje przesłany wraz z kwotą zakupów oraz innymi danymi transakcji do dostawcy usług płatniczych. Po zatwierdzeniu transakcji otrzymasz paragon, zawierający wszelkie dane transakcji. Skanowanie wygenerowanego kodu płatności mobilnej aktywuje jednocześnie wszystkie kupony oraz inne oferty promocyjne wybrane przez Ciebie w aplikacji Lidl Plus.
Jak aktywować płatności Lidl Pay w aplikacji Lidl Plus?
- Kliknij na opcję Karta Lidl Plus w aplikacji Lidl Plus.
- Kliknij na suwak pod kartą, tak aby był aktywny (kółko musi być umiejscowione po prawej stronie suwaka).
- Potwierdź ustawienia, używając kodu PIN lub odcisku palca (Touch ID lub Face ID na iPhonie).
- Aplikacja zapamięta Twoje ostatnie ustawienia.
Możesz zacząć płacić! bezdotykowo, bez wyciągania banknotów i bez podawania kodu na terminalu płatniczym – wystarczy wyświetlić wygenerowany kod QR w aplikacji przed specjalnym czytnikiem przy kasie.
Obejrzyj poniższe wideo, żeby sobaczyć jakie to łatwe:
Kiedy może nastąpić blokada usługi Lidl Pay?
W przypadku zaistnienia jednej z niżej wskazanych okoliczności, nastąpi blokada Lidl Pay:
- o ile jest to niezbędne dla ochrony uzasadnionych interesów Lidl lub dostawcy usług płatniczych,
- doszło do używania lub istnieje podejrzenie używania usługi (lub Lidl Paya) z zamiarem wyrządzenia szkody użytkownikowi lub dostawcy usług płatniczych, osiągnięcia korzyści majątkowej przez osoby nieuprawnione lub w sposób naruszający powszechnie obowiązujące przepisy prawa lub sprzeczny z postanowieniami regulaminu,
- pięciokrotnie podano błędny numer PIN.
Blokada usługi Lidl Pay uniemożliwia dokonywanie płatności z jej pośrednictwem. O blokadzie zostaniesz poinformowani przy podaniu powodu blokady przed jej założeniem. To samo dotyczy zdjęcia blokady.
Więcej o usłudze oraz regulamin korzystania znajdziesz na oficjalnej stronie internetowej Lidl Pay: lidl.pl/lidl-pay.
Aby zacząć korzystać z Lidl Paya, zainstaluj aplikację mobilną Lidl Plus na swoim telefonie z systemem iOS lub Android:
źródło: Lidl Polska