Zachowaj zdrowy dystans – nowa kampania BLIKA #ShopSharing

BLIK wystartował z nowa kampanią #ShopSharing promującą zachowanie dystansu podczas zakupów oraz rozliczaniu się przelewem na telefon.

Zachowaj zdrowy dystans i włacz się do akcji #SHOPSHARING (BLIK, kwiecień 2020)

Do popularyzacji bezpiecznych płatności i rozliczania się bezgotówkowo przyłączył się także BLIK, uruchamiając kampanię promującą zachowanie zdrowego dystansu i rozliczania się za pomocą przelewów na numer telefonu w aplikacji mobilnej banku. Funkcja przelewów na telefon BLIK dostępna jest w aplikacjach wybranych banków. Pod hasłem „Zachowaj zdrowy dystans”  BLIK promuje inicjatywę #shopsharing czyli robienie zakupów przez jedną osobę dla znajomych oraz sąsiadów i rozliczanie się za zakupy bezgotówkowo – za pomocą usługi przelew na numer telefonu.

Polski Standard Płatności przyłącza się do apelu o pozostanie w domach. Idea #shopsharing to sposób na minimalizację ryzyka zarażenia się groźnym wirusem COVID-19 poprzez ograniczenie liczby osób w sklepach. To także sposób na zadbanie o osoby starsze, które znajdują się w grupie podwyższonego ryzyka.

Nowa kampania BLIKA zwraca także uwagę na bezgotówkową formę płatności, która jest obecnie bezpieczniejsza i wręcz zalecana przez specjalistów. Rozliczanie wspólnych zakupów w myśl idei #shopsharing zachęca do zastąpienia gotówki bezpiecznym przelewem na numer telefonu BLIK. Usługa dostępna jest w większości banków, bez żadnych opłat.


Pieniądze do odbiorcy trafiają natychmiast przez 7 dni w tygodniu, z konta na konto pomiędzy bankami i co ważne bez konieczności znajomości numeru konta bankowego. Wystarczy aplikacja mobilna banku udostępniającego usługę przelew na telefon BLIK. Nie ma więc potrzeby wychodzenia do bankomatu i przekazywania gotówki z ręki do ręki. 

Jak działa #SHOPSHARING?

  1. Umów się z sąsiadami z klatki lub budynku na wspólne zakupy.
  2. Wyznaczcie sprawiedliwe dyżury tak, aby jedna osoba podczas wizyty w sklepie zrealizowała listę zakupów dla jak największej liczby sąsiadów. Pracownicy sklepów będą Wam bardzo wdzięczni. 
  3. Na koniec rozliczcie się w najbezpieczniejszy i najprostszy sposób – za pomocą przelewu na telefon BLIK.

BLIKIEM w 100% bezpiecznie przelejesz pieniądze, a potrzebujesz do tego tylko numer telefonu odbiorcy i aplikacji mobilnej banku, który obsługuje te funkcję.

Przelew na telefon odbywa się bezkontaktowo, natychmiast i o każdej porze 7 dni w tygodni – za darmo, z banku do banku!

Rejestracja numeru telefonu w usłudze Przelew na telefon BLIK jest niezbędna, aby móc wysyłać natychmiastowe przelewy. Jesli ktoś nie ma tej funkcji otrzyma na swój numer telefonu SMS z linkiem do podania numeru konta, na który mają wpłynąć przelane środki.

Kampanii towarzyszy spot, w którym wystąpił znzny z poprzednich edycji MC Silk:

Jak wykonać przelew na telefon BLIK?

  1. Uruchom aplikację mobilną swojego banku, przejdź do Przelewów/Płatności, a następnie wybierz Przelew na telefon/Przelew na telefon BLIK.
  2. Z książki kontaktów wybierz osobę, do której chcesz wysłać przelew, lub po prostu wpisz jej numer telefonu.
  3. Uzupełnij kwotę przelewu, a następnie wybierz wyślij.
  4. Potwierdź przelew PIN-em i gotowe

Usługa Przelewów na telefon BLIK możliwa jet między posiadaczami aplikacji mobilnych: Alior Banku, Banku Millennium, Santander Bank Polska, ING Banku Śląskiego, mBanku, PKO Banku Polskiego, Getin Banku, a także T-Mobile Usługi Bankowe, Credit Agricole, Banku Pekao SA i Noble Bank.

Więcej informacji jak działa usługa znajdziesz na stronie internetowej kampanii.

[źródło: BLIK]