Urzędowy paczkomat InPost Urząd24 już działa w Gorzowie!

Urząd Miasta w Gorzowie uruchomił pierwsze w Polsce urzędowe paczkomaty, które pomogą mieszkańcom załatwiać sprawy urzędowe bez bezpośredniego kontaktu z urzędnikami.

InPost Urząd24

Nowa usługa InPost Urząd24 to nowe rozwiązanie w obsłudze mieszkańców miast – jako pierwsi skorzystają z niej mieszkańcy Gorzowa Wielkopolskiego. Już od dzisiaj mogą oni załatwić sprawy urzędowe bez bezpośredniego kontaktu z urzędnikami. Na początek te z zakresu spraw, obsługiwanych przez Wydział Komunikacji. Dwa pierwsze paczkomaty Urząd24 z herbem miasta zlokalizowane są w pobliżu Urzędu Miasta na ul. Sikorskiego oraz na ul. Myśliborskiej w Gorzowie.

InPost na potrzeby Urzędu Miasta Gorzowa przygotował dwa specjalistyczne paczkomaty działające w ramach nowej usługi Urząd24, w których można nadać i odebrać dokumenty urzędowe.

Na terenie Polski znajduje się już ponad sześć tysięcy paczkomatów, ale te gorzowskie jako pierwsze będą również obsługiwać i wspierać funkcjonowanie Urzędu Miasta. Prezydent Gorzowa Jacek Wójcicki, jako pierwszy stwierdził, że to jest świetny pomysł i rozwiązanie obecnych problemów.

Wspólnie z InPostem miasto szybko stworzyło maszyny skonfigurowane pod potrzeby miast i przygotowali usługę InPost Urząd24, która znacznie ułatwi obieg dokumentów między urzędem a mieszkańcami. Pierwsze paczkomaty oznaczone herbem miasta właśnie zostały uruchomione w Gorzowie Wielkopolskim.

Dodatkowo, aby maksymalnie ułatwić załatwianie spraw urzędowych, umożliwiono mieszkańcom nadanie dokumentów z każdego innego paczkomatu na terenie miasta do paczkomatu „urzędowego”. Takie rozwiązanie w okresie pandemii jest o wiele bezpieczniejsze zarówno dla mieszkańców, jak i dla samych urzędników – powiedział Rafał Brzoska – prezes i założyciel InPost. 

Jak skorzystać z usługi InPost Urząd24?

Załatw sprawy urzędowe w Paczkomacie, wypełniając formularz na stronie usługi, zaznacz odpowiednie pola i nadaj dokumenty do Urzędu w dowolnym Paczkomacie na terenie miasta. 

  1. Przygotuj odpowiednie dokumenty.
  2. Wypełnij formularz.
  3. Opłać, wydrukuj i naklej etykietę.
  4. Nadaj dokumenty w Paczkomacie.
Urząd24 InPost (Gorzów Wielkopolski)

Maksymalny wymiar paczki wynosi 3 x 25 x 55 cm. Po wypełnieniu formularza dostawy i opłaceniu przesyłki należy pobrać etykietę, wydrukować ją i przykleić na paczkę.

Mieszkańcy mogą na razie załatwić wybrane sprawy urzędowe przy pomocy paczkomatów InPost. Wystarczy wypełnić prosty formularz na stronie urzad24.inpost.pl/gorzow i zanieść wymagane dokumenty do dowolnego, wybranego przez siebie paczkomatu na terenie miasta. Koszt nadania paczki wynosi 5,99 zł.

Na chwilę obecną przez paczkomat w usłudze Urząd24 można załatwić sprawy realizowane przez Wydział Komunikacji UM w Gorzowie: 

  • złożyć wniosek o zarejestrowanie pojazdu sprowadzonego z zagranicy, zakupionego w kraju lub nowego,
  • złożyć wniosek o wymianę/wydanie wtórników dokumentów komunikacyjnych (dowodu rejestracyjnego, karty pojazdu oraz tablic rejestracyjnych),
  • zgłosić zbycie/nabycie pojazdu,
  • zawiadomić o zmianie stanu faktycznego (np. dopisanie adnotacji: hak, gaz, itp.),
  • złożyć wniosek o wyrejestrowanie pojazdu,
  • odebrać nowy dowód rejestracyjny, kartę pojazdu,
  • wydanie profilu kandydata na kierowcę (PKK) przed przystąpieniem do szkolenia/egzaminu państwowego,
  • wtórnik prawa jazdy/pozwolenia na kierowanie tramwajem,
  • wpis w dokumencie prawa jazdy potwierdzający kwalifikacje zawodowe,
  • wydanie międzynarodowego prawa jazdy,
  • wydanie/przedłużenie ważności zezwolenia na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym lub pojazdem przewożącym wartości pieniężne,
  • wydanie zaświadczenia. 
Formularz InPost Urząd24

Gotowe dokumenty będą czekać na odbiór w urządzeniu obok budynku Urzędu Miasta, na identycznych zasadach, na jakich funkcjonują wszystkie paczkomaty.

Odbieranie dokumentów nadanych przez urzędników do mieszkańców będzie możliwe w paczkomatach InPost przy ulicy Sikorskiego 3-4 oraz przy ulicy Myśliborskiej 34, zlokalizowanych obok budynków Urzędu Miasta. 

Paczkomat usługi InPost | Urząd24 w Gorzowie Wielkopolskim

Urząd rekomenduje, aby w trakcie pandemii korzystać z wygodnego i bezpiecznego odbioru dokumentów zdalnie przy pomocy darmowej aplikacji InPost Mobile z poziomu smartfona, zamiast standardowego użycia panelu dotykowego. 

[źródło: Urząd Miasta Gorzowa Wielkopolskiego, InPost]