Billboardy ze spoilerami seriali Netfliksa – żeby zostać w domu!

To nie jest niestandardowa kampania Netfliksa! Akcja i billboardy zostały wymyślone przez studentów, którzy w ten sposób chcą zatrzymać młodych ludzi w domu!

Projekty billboardów Netfliksa (ze spoilerami seriali), które mogłyby być wykorzystywane, aby ludzie zostali w domu.

Uwaga na spoilery! Dwóch tajlandzkich studentów z Miami Ad School w Hamburgu w Niemczech przygotowało kontrowersyjną i nieco radykalną akcję przeciwko rozprzestrzeniania się koronawirusa (COVID-19). W wymyślonej przez siebie kampanii billboardowej zamieścili na grafikach spoilery popularnych seriali serwisu Netflix. W ten sposób chcieliby wybić ludziom z głowy wychodzenie „na miasto”!

Seine Kongruangkit i Matithorn Prachuabmoh Chaimoungkalo – student i niedawny absolwent niemieckiej szkoły reklamowej, wpadli na pomysł nietypowej kampanii po tym, jak zaobserwowali, że mieszkańcy ich miasta nie przestrzegają wytycznych dotyczących izolacji i zachowania dystansu społecznego.

Najlepszym sposobem na powstrzymanie rozprzestrzeniania się COVID-19 jest #ZostaćKurwaWDomu (oryg.  #staythefuckhome), ale niektórzy ludzie nadal uważają, że można spokojnie wyjść na zewnątrz i odpocząć na ławeczce, wydłużając stan epidemii czytamy na reklamie. Więc podjęliśmy ekstremalne środki: popsujemy im przyjemność z oglądania ich ulubionych seriali na Netflixie.

Billboardy zawierają spoilery do takich tytułów jak Stranger Things, Narcos, Kingdom czy Love Is Blind – stanowią twórczą próbę powstrzymania rozprzestrzeniania się wirusa przez zaatakowanie miłośników seriali. W zeszły czwartek pojawiły się pierwsze wzmianki o rozpoczęciu kampanii, ale wiele witryn z całego świata i wielu użytkowników Twittera założyło, że billboardy – które notabene są tylko makietami cyfrowymi – faktycznie istnieją.

Biorąc pod uwagę wcześniejsze odważne i niestandardowe kampanie giganta streamingu, wcale się nie dziwię, że wiele osób tak założyło.

Naszym celem było pomóc w utworzeniu komunikacji, która może naprawdęwpłynąć na zmianę zachowania ludzi – powiedział Prachuabmoh Chaimoungkalo w niedawnym wywiadzie dla Forbesa.

Kampania reklamowa, która nie została przyjęta przez Netflixa, mimo iż dałaby części społeczeństwa z całego świata ważny powód, aby zostać w domu i dokończyć oglądanie swoich ulubionych seriali. Jak wynika z danych firmy Alphonso, od czasu wybuchu pandemii koronawirusa liczba nowych unikalnych użytkowników korzystających z serwisów streamingowych VOD wzrosła o 25 procent.

Zobacz, wszystkie przykłady billboardów ze spoilerami:

Ponieważ coraz więcej ludzi pracuje z domu i pozostaje w izolacji, podczas gdy świat walczy z chorobą, Netflix musiał podjąć ekstremalne kroki. Platforma przesyłania strumieniowego musiała ograniczyć jakość przesyłanych danych, które były wykorzystywane podczas przesyłania strumieniowego filmów i seriali telewizyjnych na całym świecie, aby umożliwić szerszej publiczności korzystanie bez problemów z usługi.

Netflix wprowadził również rozszerzenie Netflix Party, które pozwala ludziom rozmawiać w czasie rzeczywistym podczas wspólnego oglądania filmów i seriali w serwisie. Po licznych prośbach rządów do obywateli o pozostanie w domach, akcje Netflixa wzrosły o 17 procent.

Przykład billboardu ze spoilerem do serialu Netfliksa

[źródło: Dazed Digital]