W aplikacji Banku Millennium otworzysz konto za pomocą selfie

Bank Millennium wprowadził możliwość zdalnego otwarcia konta osobistego z wykorzystaniem potwierdzenia tożsamości klienta na podstawie zdjęć dowodu osobistego i twarzy.

Otwarcie konta za pomocą selfie w Banku Millennium

Aby otworzyć konto za pomocą selfie w Banku Millennium, wystarczy wybrać na stronie banku opcję Załóż Konto, a przy wypełnianiu wniosku o konto opcję online. Po wpisaniu podstawowych danych zostaniemy poproszeni o wykonanie kilku zdjęć. Konieczne jest zrobienie zdjęć awersu i rewersu dowodu osobistego oraz trzech ujęć twarzy – w pozycji frontalnej, pochylonej i z zamkniętymi oczami. 

Kompletny wniosek oraz umowę klient akceptuje przy użyciu 6-cyfrowego kodu, który otrzymuje z banku w SMS. Bank, wykorzystując biometrię, sprawdza zgodność pomiędzy zdjęciem klienta a zdjęciem dowodu.

Weryfikuje poprawność danych klienta i w ciągu kilkunastu minut od  złożenia wniosku przez klienta przesyła za pośrednictwem SMS informację o aktywacji rachunku wraz z Millekodem potrzebnym do uruchomienia bankowości elektronicznej. Klient otrzymuje też wiadomość z instrukcją, jak się zalogować do serwisu internetowego i jak aktywować aplikację mobilną. 

Podobną funkcję oferuje także bank PKO SA: Konto na selfie w appce PeoPay i POS w oddziale

Bank umożliwia również stworzenie w aplikacji mobilnej wirtualnego odpowiednika karty do konta, jeszcze przed jej fizycznym dostarczeniem do klienta. Pozwala mu to płacić zbliżeniowo nową kartą przy użyciu telefonu, bez czekania na kartę plastikową, czyli praktycznie od momentu aktywacji Konta 360°.  

Klienci są zachęcani przez bank do bezpiecznego bankowania bez wychodzenia z domu. Bank przypomina, że większość czynności bankowych, nie tylko przelewy, płatności, zakładanie lokat, spłacanie zobowiązań, ale także zmiany numeru dowodu osobistego oraz wiele innych – można wykonać na komputerze lub telefonie we własnym domu. Aplikacja mobilna Banku Millennium i system internetowy Millenet dostępne są codziennie, 24 godziny na dobę.

Osoby, które mają trudności z obsługą konta zdalnie, mogą skorzystać z pomocy doradcy online w ramach usługi współdzielenia ekranu z doradcą bankowym. Umożliwia ona bezpośrednie wsparcie klienta wewnątrz serwisu internetowego Millenet. W serwisie został umieszczony specjalny przycisk „Ekspert online”, po którego naciśnięciu i wpisaniu specjalnego kodu, można udostępnić doradcy bierny widok aktualnie wyświetlanego ekranu Millenetu i otrzymać natychmiastową i precyzyjną pomoc.

[źródło: Bank Millennium]