Snapchat Stories można będzie teraz udostępniać w innych aplikacjach

Usługa Snapchat App Stories, która została dzisiaj uruchamiana dzisiaj, umożliwi użytkownikom przesyłanie i wyświetlanie treści ze Snapchata także w innych apliakcjach.

Snapchat App Stories

Snapchat jako pierwszy wymyślił Historie (Stories), ale format i funkcja zostały odtąd skopiowane prawie każdą inną platformę mediów społecznościowych. Dzisiaj Snapchat wprowadza aplikację mobilną Stories, która pozwala użytkownikom wyświetlać efemeryczne treści także w innych aplikacjach.

Snapchat zauważył, że inne firmy inwestują zasoby i czas w rozwój własnego klonu Stories. Tak więc zaawansowane możliwości funkcji poszły do przodu i udostępniono im własną platformę Stories. Korzystając ze Snapchat Stories, użytkownicy będą mogli publikować swoje historie aplikacji Snapchat również w innych aplikacjach społecznościowych.

Na przykład, po połączeniu Trillera ze swoim kontem na Snapchacie, będziesz mógł opublikować swoje historie Snapchata na Trillerze. Programiści i usługi będą musieli zarejestrować się, aby historia aplikacji Snapchat była z nią zgodna. Obecnie kompatybilne są tylko cztery aplikacje – Triller, Squad, Hily i Octi.

Snapchat po raz pierwszy ogłosił aplikację Stories podczas swojego szczytu partnerskiego w zeszłym roku. W tym czasie zaprezentowano tę funkcję w Tinderze i Houseparty, chociaż żadna z dwóch usług obecnie nie obsługuje Stories. W przeciwieństwie do przechowywania historii w Snapchacie przez 24 godziny, twórcy aplikacji będą mieli możliwość przechowywania historii przez maksymalnie 7 dni.

Ten ruch pozwoli Snapchatowi upewnić się, że Stories dotrą do szerszej bazy użytkowników. W tej chwili firma nie będzie umieszczać reklam w Snapchat Stories na innych platformach, choć na pewno w przyszłości się pojawią. Z powodu pandemii COVID-19 Snapchat odnotował wzrost aktywności wśród użytkowników.

Sukces Snapchat App Stories będzie zależeć od tego, jak szybko przyjmą go inne duże platformy. Pomoże to również Snapchatowi lepiej walczyć z Facebookiem i Instagramem, które w ciągu ostatnich kilku lat zwiększyły swój udział w rynku.

Co na to Facebook?

[źródło TechCrunch]