Wyniki finansowe Xiaomi za 4. kwartał 2019 r.

Xiaomi Corporation opublikowało dzisiaj wyniki za czwarty kwartał oraz cały 2019 rok – firma zanotowała znaczący wzrost we wszystkich segmentach swojej działalności.

Xiaomi (logo)

Pierwszy raz w historii spółki, roczny dochód przekroczył 200 mld juanów (RMB) i osiągnął poziom 205,8 RMB, czyli 17,7% więcej niż rok wcześniej. Skorygowany zysk netto wyniósł 11,5 mld RMB, co oznacza wzrost o 34,8% r/r. W czwartym kwartale 2019 r. całkowite dochody Xiaomi wzrosły o 27,1% do 56,5 mld RMB. Skorygowany zysk netto wyniósł 2,3 mld RMB, co oznacza wzrost o 26,5% r/r.

2019 – najważniejsze informacje

  • Całkowite dochody wyniosły około 205,84 miliarda RMB, co oznacza wzrost o 17,7% r/r, osiągając konsensus rynkowy.
  • Zysk brutto wyniósł około 28,55 mld RMB, co oznacza wzrost o 28,7% r/r.
  • Skorygowany zysk netto nieobjęty MSSF wyniósł 11,53 mld RMB, co oznacza wzrost o 34,8% r/r, przekraczając konsensus rynkowy.
  • Zysk na akcji wyniósł 0,0423 RMB.
  • Łączna kwota środków pieniężnych wyniosła 66 miliardów RMB.

Q4 2019 – najważniejsze informacje 

  • Całkowite dochody wyniosły około 56,47 miliardów RMB, wzrost o 27,1% r/r, był to najlepszy wynik kwartalny w całym 2019 roku.
  • Zysk brutto wyniósł około 7,84 mld RMB, co stanowi wzrost o 38,5% r/r.
  • Skorygowany zysk netto, nieobjęty MSSF, wyniósł 2,34 mld RMB, co oznacza wzrost o 26,5% r/r.

Rynek smartfonów

W 2019 roku przychody Xiaomi ze sprzedaży smartfonów sięgnęły 122,1 mld RMB, co oznacza wzrost o 7,3% r/r. W czwartym kwartale przychody z tego segmentu wyniosły 30,8 mld RMB, rok do roku to wzrost o 22,8%. W 2019 roku Xiaomi dostarczyło na rynek 124,6 mln smartfonów. W czwartym kwartale na rynek trafiło 32,6 mln telefonów, co stanowi wzrost o 30,5% rok do roku. Według danych firmy analitycznej Canalys, w czwartym kwartale 2019 roku Xiaomi osiągnęło najwyższy roczny wzrost sprzedaży smartfonów spośród pięciu największych producentów na świecie.

Rynek IoT

2019 jest pierwszym rokiem realizacji łączonej strategii „Smartfon + AIoT”. W 2019 r. przychody Xiaomi w segmencie IoT i produktów lifestylowych wyniosły 62,1 mld RMB, co oznacza wzrost o 41,7% rok do roku. W czwartym kwartale 2019 r. przychody wyniosły 19,5 mld RMB, co oznacza wzrost o 30,5% w stosunku do roku poprzedniego.

Wpływ pandemii COVID-19

W lutym i marcu 2020 r. w fabrykach Xiaomi wystąpiły tymczasowe zakłócenia w produkcji, ale od tego czasu moce produkcyjne firmy osiągnęły poziom 80 % – 90 % pełnej wydajności.

Więcej informacji na temat wyników finansowych Xiaomi znajduje się na blogu firmy.

Polska premiera nowych produktów Xiaomi (31 marca)

Polska premiera produktów Xiaomi (31 marca 2020 roku o godz. 18.00) - transmisja online

Dzisiaj o godz. 18.00 Xiaomi zaprentuje online nowe produkty, które wkrótce będą dostępne na polskim rynku. Transmisję będzie można oglądać na profilu na Facebooku oraz kanale YouTube.

[źródło: Xiaomi Polska]