Tygodnik „Wprost” zmienia model wydawniczy i będzie publikował treści tylko w wersji elektronicznej w serwisie internetowym oraz w postaci zmienionych e-wydań.
Wydawca tygodnika i portalu Wprost podjął decyzję o zmianie modelu wydawniczego i począwszy od kwietnia treści pod marką Wprost będą publikowane tylko w formie elektronicznej poprzez serwis wprost.pl i w postaci zmienionych e-wydań. Ostatnie wydanie wersji papierowej zaplanowane jest na 30 marca 2020 roku.
Prasa jaką znamy odchodzi w przeszłość
Decyzja została podyktowana rozwojem sytuacji w kraju w następstwie rozprzestrzeniania się pandemii koronawirusa. W związku z ogłoszeniem w dniu 20 marca 2020 roku stanu epidemii, a wcześniej stanu zagrożenia epidemiologicznego, wprowadzone zostały w całym kraju ograniczenia i zalecenia dla obywateli oraz przedsiębiorców.
Przynoszą one negatywne skutki w postaci ograniczenia liczby sprzedawanych egzemplarzy, co za tym idzie spadek przychodów uzyskiwanych ze sprzedaży egzemplarzowej i powierzchni reklamowej oraz braku możliwości organizacji zaplanowanych wydarzeń pod patronatem marki Wprost.
Biorąc pod uwagę opisaną sytuację oraz prognozy związane z rozwojem Epidemii podjęto decyzję o rezygnacji z wydawania drukowanej wersji tygodnika „Wprost”. Rezygnacja z wydawania drukowanej wersji tygodnika nie oznacza jednak rezygnacji z przygotowywania jego elektronicznej/cyfrowej wersji. Nowe e-wydania tygodnika pojawią się w zaktualizowanej wersji i formacie.
– Pogłoski o śmierci prasy drukowanej nie wydają się przedwczesne i przesadzone. Prasa jaką znamy odchodzi w przeszłość. – powiedział Michał M. Lisiecki założyciel PMPG, wydawca „Wprost”. Mamy do czynienia z sytuacją wysoce nieprzewidywalną. Trudno się przygotować na coś takiego jak obecna pandemia. Im szybciej przystosujemy się do nowej sytuacji tym większe szanse na przetrwanie firmy. Mamy plan na zmianę i go dynamicznie wdrażamy. Marka „Wprost” jest liderem wśród serwisów internetowych tygodników opinii. I w tym kanale cyfrowej dystrybucji treści będzie się dalej rozwijać.
Jak zamówić nowe cyfrowe e-wydanie?
Bieżące, cyfrowe wydanie Wprost jest dostępne na stronie prenumerata.wprost.pl oraz w aplikacjach mobilnych dostępnych w sklepach Google Play i AppStore oraz kioskach z e-wydaniami: nexto.pl, e-kiosk.pl, e-gazety.pl, eprasa.pl, publio.pl, kiosk24.pl oraz publico24.pl.

Wszyscy prenumeratorzy wydania cyfrowego Wprost, kontynuują subskrypcję bez zmian. Prenumeratorzy wersji drukowanej, otrzymają propozycję atrakcyjnej konwersji na e-wydanie.
Aplikację mobilną „Tygodnik Wprost” pobierzesz na swoje urządzenie z systemem iOS lub Android:
źródło: informacja prasowa