W rankingu 10 najpopularnieszych serwisów i aplikacji mobilnych VOD w Polsce, liderem jest Netflix, Player.pl i TVP mocno w dół – sprawdź TOP 10 stron i aplikacji VOD!
Według najnowszego badania przeprowadzonego przez Gemius/PBI dla serwisu Wirtualnemedia.pl, największą liczbę użytkowników wśród serwisów streamingowych z wideo na żądanie (VOD) w Polsce posiada Netflix, który w ciągu roku zanotował ogromny wzrost zasięgu. Mocno zmalała natomiast odwiedzalność serwisów Player.pl i TVP VOD.
Z danych za luty 2020 roku wynika, że Netflixa w przeglądarce internetowej odwiedziło 4,39 mln polskich internautów, co dało 15,73 proc. zasięgu. W ciągu roku zasięg witryny wzrósł o 3,62 p.p., czyli 29,9 proc. Netflix miał rekordową liczbę 5,31 mln polskich użytkowników w grudniu zeszłego roku, między innymi dzięki premierze pierwszego sezonu serialu „Wiedźmin”.
Platforma nie ujawnia, ilu ma subskrybentów w poszczególnych krajach poza USA, dlatego nie ma oficjalnych danych na temat polskich subskrybentów. W 4. kwartale 2019 roku Netflix zyskał ma świecie 8,76 mln użytkowników, a w sumie na koniec grudnia ub.r. miał ich 167,09 mln. W ciągu zaledwie kwartału serwis zanotował 5,47 mld USD wpływów i 587 mln USD zysku netto.
Z serwisu streamingowego VOD.pl (Ringier Axel Springer Polska) w lutym 2020 roku skorzystało 3,34 mln internautów zapewniających 12 proc. zasięgu, o 0,86 p.p. (6,7 proc.) więcej niż w zeszłym roku w tym samym okresie. W serwisie zdecydowana większość treści jest dostępna bezpłatnie, jesienią 2017 roku pojawiły się tam treści z platform Player.pl (Grupa TVN Discovery) i Ipli (Cyfrowy Polsat).
Sprawdź również: Liczba użytkowników serwisów VOD w Polsce (styczeń 2019)
Z kolei Player.pl miał w lutym bieżącego roku 2,21 mln użytkowników, a Ipla.tv – 1,08 mln. W ciągu roku pierwszy serwis zanotował spadek zasięgu o 2,78 p.p. (26 proc.), a drugi o 0,36 p.p. (8,5 proc.). Natomiast serwis VOD TVP miał 2,57 mln użytkowników i 9,21 proc. zasięgu, po spadku w skali roku o 1,44 p.p. (13,5 proc.).
Dział Premium serwisu CDA.pl odwiedziło 2,67 mln internautów, a zasięg zmalał rok do roku o 0,21 p.p. (2,1 proc.) do 9,58 proc. Na koniec 2019 roku ofertę CDA Premium miało wykupioną 231,7 tys. użytkowników, a pozostali albo korzystali z darmowego okresu próbnego, albo na krótko trafili do tego działu, np. klikając w jej reklamy.
Serwis hboGO.pl miał 1,45 mln użytkowników, a zasięg witryny w ciągu roku zmalał o 0,49 p.p. (8,6 proc.) do 5,21 proc.
W rankingu pojawiły się także 2 nowe serwisy nieobecne przed rokiem:
- Amazon Prime Video z 463,6 tys. odwiedzających i 1,66 proc. zasięgu
- pl.chili.com z 457,8 tys. użytkowników z 1,64 proc.
Liczba użytkowników i zasięgi serwisów VOD w Polsce w lutym 2020 r. (tylko w wersji przeglądarkowej)
aplikacja | użytkownicy | zasięg |
---|---|---|
netflix.com | 4 387 545 | 15,73% |
vod.pl | 3 345 922 | 12.00% |
cda.pl – premium | 2 672 752 | 9,58% |
vod.tvp.pl | 2 568 947 | 9,21% |
player.pl | 2 211 853 | 7,93% |
wp.pl – vod | 2 136 297 | 7,66% |
hbogo.pl | 1 453 356 | 5,21% |
ipla.tv | 1 077 865 | 3,87% |
primevideo.com | 463 657 | 1,66% |
chili.com | 457 788 | 1,64% |
Ranking aplikacji mobilnych VOD w Polsce (luty 2020)
Netflix deklasuje konkurencję z jeszcze większą przewagą wśród mobilnych aplikacji VOD. W lutym 2020 roku aplikacja mobilna Netfliksa jego osiągnęła liczbę 2,33 mln użytkowników, a w ciągu roku jej zasięg podskoczył o 4,73 p.p.(130,3 proc.) do 8,36 proc.
Na drugim miejscu znalazła się aplikacja HBO GO z 844,3 tys. użytkowników i 3,03 proc. zasięgu (po wzroście rok do roku o 1,73 p.p., czyli o 133,1 proc.). Zasięg apki TVP VOD zwiększył się o 0,13 p.p. (16,9 proc.) do 0,9 proc., a Cyfrowego Polsatu GO o 0,03 p.p. (8,6 proc.) do 0,38 proc.
Pozostałe aplikacje zanotowały spadki zasięgów, najwięcej straciły Player (0,77 p.p., czyli 23 proc.) i Horizon Go (0,72 p.p., 72,7 proc.).
Liczba użytkowników i zasięgi aplikacji VOD w Polsce w lutym 2020 r.
aplikacja | użytkownicy | zasięg |
---|---|---|
netflix.com | 4 387 545 | 15,73% |
vod.pl | 3 345 922 | 12.00% |
cda.pl – premium | 2 672 752 | 9,58% |
vod.tvp.pl | 2 568 947 | 9,21% |
player.pl | 2 211 853 | 7,93% |
wp.pl – vod | 2 136 297 | 7,66% |
hbogo.pl | 1 453 356 | 5,21% |
ipla.tv | 1 077 865 | 3,87% |
primevideo.com | 463 657 | 1,66% |
chili.com | 457 788 | 1,64% |
Zobacz także:
źródło: Wirtualnemedia.pl