Chatbot WHO na WhatsAppie odpowiada na pytania związane z COVID-19

WhatsApp i WHO stworzyły oficjalnego chatbota, aby szybko udostępniać wiarygodne i aktualne informacje o koronawirusie w komunikatorze WhatsApp.

WHO Health Alert odpowie na pytania dotyczące COVID-19 na WhatsAppie

WHO Health Alert odpowie na pytania dotyczące COVID-19 na WhatsAppie

Światowa Organizacja Zdrowia we współpracy w WhatsAppem stworzyły prostego chatbota, który pozwala uzyskać wiarygodne i najbardziej aktualne informacje i wskazówki od WHO dotyczące pandemii koronawirusa (COVID-19).

Jest to jeszcze jeden sposób, w jaki WhatsApp walczy z rozpowszechnianiem dezinformacji. Aby pomóc użytkownikom znaleźć dokładne informacji na temat koronawirusa, WhatsApp i Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) uruchomiły chatbota, który odpowie na pytania dotyczące pandemii.

Gdy użytkownicy wyśle wiadomość „hi” do WHO Health Alert (+41 79 893 1892, bit.ly/who-covid19-whatsapp), usługa odpowie serią podpowiedzi, najnowszych danych z kilkoma domyślnymi emoji. WhatsApp twierdzi, że oprócz walki z dezinformacją na platformie może to również pomóc decydentom rządowym znaleźć najnowsze liczby i raporty sytuacyjne.


Przeczytaj także: Komunikacja z Wrocławianami na temat koronawirusa przez chatbota!

WHO Health Alert – co chciałbyś wiedzieć o koronawirusie?

Wpisz w oknie wiadomości w WhatsAppie numer zagadnienia (lub emoji), aby uzyskać najnowsze informacje na ten temat:

  1. Najnowsze statystyki 🔢
  2. Jak się zabezpieczyć 👍
  3. Odpowiedzi na Twoje pytania❓
  4. Pogromcy mitów 🛑
  5. Porady dotyczące podróży 🗺
  6. Wiadomości i prasa 📰
  7. Udostępnij ⏩
  8. Wesrzyj teraz 🥰
WHO Health Alert na WhatsAppie

WHO Health Alert na WhatsAppie

WhatsApp zaprezentował także Centrum informacji o koronawirusie WhatsApp we współpracy z WHO, UNICEF i Programem Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju. Ma to na celu udostępnienie najnowszych wiadomości i porad związanych z COVID-19. Jednak Chatbot idzie o krok dalej i pozwoli użytkownikom zadawać pytania bezpośrednio. WhatsApp przekazał również 1 milion USD na wsparcie organizacji sprawdzających fakty.

Chatbot WHO w aplikacji WhatsApp dotyczący koronawirusa

Chatbot WHO w aplikacji WhatsApp dotyczący koronawirusa

Według The Guardian brytyjska służba zdrowia NHS może również opracować chatbota WhatsApp w celu udostępniania wiarygodnych informacji na temat koronawirusa. NHS już pomaga ludziom w Wielkiej Brytanii znaleźć wiarygodne informacje zdrowotne za pośrednictwem Google, i współpracuje z Amazonem (Alexa), może dodać bota także do WhatsAppa.

Chociaż WhatsApp początkowo działał jako usługa do przesyłania wiadomości, rozwinęła się w sieć społecznościową i jest obecnie używana przez ponad dwa miliardy ludzi na całym świecie. Stanowi także wyjątkowe wyzwanie w walce z dezinformacją. W przeciwieństwie do innych sieci społecznościowych i wyszukiwarek, jego wiadomości są szyfrowane i kodowane.

W ubiegłym roku WhatsApp ograniczył limit przekazywania wiadomości do zaledwie pięciu osób lub grup, próbując ograniczyć dezinformację, a w 2018 roku zablokował ponad 400 000 kont podczas wyborów w Brazylii, rozprawiając się z „automatyczną i masową komunikacją”. WhatsApp ułatwił także zapobieganie wciąganiu kontaktów w irytujące czaty grupowe. Chatboty z wiarygodnych źródeł, takich jak WHO, mogą być innym sposobem walki z dezinformacją.

WhatsApp prawdopodobnie odegra ważną rolę w pandemii koronawirusa. Mam nadzieję, że jest pozytywny.

źródło: WhatsApp via Engadget

Łukasz Majchrzyk
Obserwuj